El president de Renfe, Raül Blanco, durant un viatge de treball a Praga, ha tancat un acord de col·laboració amb Peter Köhler, CEO de l’operador ferroviari txec Leo Express. L’objectiu d’aquesta aliança és accelerar l’estratègia d’expansió conjunta d’ambdues companyies a l’Europa Central. Des de l’any 2021, Renfe és propietària del 50% del capital de Leo Express. En paral·lel, Blanco ha aprofitat la visita a la República Txeca per mantenir diverses reunions amb representants governamentals i altres operadors ferroviaris.
Des de l’any 2012 fins a l’actualitat, Leo Express ha consolidat la seva activitat a República Txeca, Eslovàquia, Polònia i Alemanya. En la seva estratègia d’internacionalització, Renfe busca ampliar la seva activitat a la Unió Europea com a operador, assessor i consultor fent valer el seu posicionament com a empresa líder en el sector. Raül Blanco i Peter Köhler, han acordat reforçar la seva aliança i explorar de forma conjunta noves oportunitats de negoci per tal d’ampliar la seva activitat a l’Europa Central, tant en serveis comercials com en licitacions de servei públic, amb l’objectiu de fer un salt en la seva activitat a curt termini i créixer fins a un 80%.
Aquesta notícia arriba pocs dies després que Renfe hagi donat a conèixer els resultats de la seva línia d’alta velocitat. Amb una quota de mercat d’un 55%, els trens de Renfe (AVE i Avlo) lideren la ruta Madrid-Saragossa-Barcelona-Figueres. Durant el segon semestre de l’any, la companyia ferroviària ha transportat prop de 2 milions de viatgers. Aquesta xifra representa la suma de les altres dues empreses competidores, Iryo i Ouigo, les quals concentren una quota d’un 45%. Actualment, Renfe ofereix 27 freqüències per sentit amb aturades a Guadalajara, Calatayud, Saragossa, Lleida, Camp de Tarragona, Barcelona i Girona.