
Durant els mesos de gener i febrer de 2025, Renfe ha fet una anàlisi exhaustiva per millorar el servei de Rodalies de Catalunya. L'objectiu principal d'aquesta acció és millorar el servei actual, i per aconseguir-ho s'han dissenyat mesures urgents tant estructurals com organitzatives. Aquest pla es fonamenta en l'estudi del funcionament dels diferents departaments de Rodalies, detectant les àrees de millora per aplicar-hi accions concretes.
Les actuacions ja s'han iniciat al febrer i se centren en aspectes clau com la disponibilitat de la flota, la gestió operativa i la qualitat del servei a les estacions. Un dels punts destacats és la millora de la informació als usuaris, amb l'objectiu de reforçar la comunicació i facilitar una millor interacció amb els viatgers mitjançant un pla de xoc que reforçarà l'equip d'informació.
L'objectiu principal d'aquesta acció és millorar el servei actual, i per aconseguir-ho s'han dissenyat mesures urgents tant estructurals com organitzatives
A més, Renfe ha posat especial èmfasi a reduir les incidències relacionades amb els proveïdors, mitjançant el reforç de l'equip tècnic encarregat del seu seguiment. Això ha tingut un efecte immediat, augmentant la disponibilitat de trens i la capacitat de transport, amb una mitjana de 10 trens més cada dia que en el període anterior a les mesures.
El pla també inclou accions per reorganitzar l'estructura interna de Renfe, reforçant l'equip directiu i les posicions clau operatives. Aquests canvis, que inclouen la incorporació d'un nou director operatiu i el reforç dels caps de línia, pretenen millorar l'eficiència de l'organització.