• Empresa
  • Renfe engega la seva plataforma de mobilitat integral

Renfe engega la seva plataforma de mobilitat integral

La companyia preveu atreure 650.000 nous clients que generaran 1,8 milions de nous viatges en cinc anys, incrementant entre un 3% i un 4% les vendes

La licitación de Renfe tendrá un importe total máximo de 39,4 millones de euros durante cinco años | iStock
La licitación de Renfe tendrá un importe total máximo de 39,4 millones de euros durante cinco años | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
01 de Desembre de 2020

El Consell d'Administració de Renfe Operadora ha aprovat l'inici del procés de licitació per al desenvolupament de la plataforma de mobilitat integral (Renfe as a Service, RaaS), segons informen en un comunicat. La companyia preveu atreure al tren a un mínim de 650.000 nous clients que generaran 1,8 milions de nous viatges en cinc anys amb aquesta plataforma, incrementant entre un 3% i un 4% les vendes de bitllets de tren en els principals corredors.

 

La licitació tindrà un import total màxim de 39,4 milions d'euros durant cinc anys, incloent les inversions en la construcció de la plataforma, les seves despeses derivades i una part d'incentius per objectius.

D'aquesta manera, Renfe vol continuar sent l'operador ferroviari de referència, però, a més, convertir-se en operador integral de mobilitat i acompanyar al client durant tot el viatge. Amb aquesta plataforma, el client no només pot planificar el seu viatge de porta a porta, sinó que tindrà accés a mapes, missatges per guiar-se en la intermodalitat o recomanacions de millors rutes una vegada iniciat el viatge, entre altres coses.

 

Renfe licitarà en els propers dies el concurs per seleccionar un soci tecnològic i comercial per desenvolupar RaaS, mitjançant un model que inclou un cost fix més variables en funció de l'èxit del projecte. Aquest model permet assegurar la implicació de l'adjudicatari en el desenvolupament de negoci del projecte.

L'objectiu d'aquesta licitació no és una mera implantació tecnològica, sinó que es tracta de dissenyar, construir, comercialitzar i escalar un nou model de negoci sustentat en una plataforma digital per oferir una nova experiència de serveis de mobilitat.