Renfe ha activat un nou servei de trens regionals a Eslovàquia, concretament entre Bratislava i Komárno. La companyia gestionarà el trajecte a través de l’operador Leo Express. Durant nou anys, el contracte inclou l’operativa, el manteniment i la venda de bitllets per una ruta que tindrà una demanda de 2,4 milions de passatgers, cada any. El camí entre les dues ciutats té una distància de 100 quilòmetres i 29 estacions. A principis d’octubre, Renfe i Leo Express van signar una aliança per accelerar l’estratègia d’expansió conjunta d’ambdues companyies a l’Europa Central.
Des de l’any 2021, Renfe és propietària del 50% del capital de Leo Express. Des de l’any 2012 fins a l’actualitat, Leo Express ha consolidat la seva activitat a República Txeca, Eslovàquia, Polònia i Alemanya. En la seva estratègia d’internacionalització, Renfe busca ampliar la seva activitat a la Unió Europea com a operador, assessor i consultor fent valer el seu posicionament com a empresa líder en el sector.
Les direccions de les empreses han acordat explorar, de forma conjunta, noves oportunitats de negoci per tal d’ampliar la seva activitat a l’Europa Central, tant en serveis comercials com en licitacions de servei públic, amb l’objectiu de fer un salt en la seva activitat a curt termini i créixer fins a un 80%. Recentment, Renfe ha tancat el procés d’adjudicació de les obres per a l’adequació i la posada en marxa del Centre de Competències Digitals de Portbou. Per executar el projecte, la companyia ferroviària ha previst una inversió de 260.000 euros. El centre, el primer d’aquestes característiques a Catalunya, tindrà com a propòsit la investigació, desenvolupament i desplegament de tecnologies emergents en el sector ferroviari.