TurismedeBarcelona i Renfe han presentat a Estació d'Atocha la nova campanya Barcelona estrena Nadal. L'objectiu del projecte, segons l'operadora de transports, és promocionar Barcelona "com a millor destinació de Nadal del sud d'Europa". El president de Renfe, Isaías Táboas, ha presentat les diferents iniciatives que es duran a terme durant quatre setmanes de les festes acompanyat del regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i la directora general de Turisme de Barcelona, MarianMuro.
La nova campanya va principalment adreçada a usuaris d'entre 25 i 65 anys amb nivell socioeconòmic mitjà-alt i amb motivacions culturals que els atreguin a l'estil de vida de Barcelona. Els principals mercats que identifica l'operadora són el Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia i els Estats Units. S'espera, de cara a aquestes festes, recuperar prop del 25% de quota de viatgers dels principals mercats.
El president de Renfe, Isaías Táboas, ha afirmat que la iniciativa conjunta és "una mostra del compromís de Renfe amb Barcelona". Segons el directiu, la capital catalana ha estat sempre "una de les destinacions preferents" de l'operadora a l'hora de programar els seus trens i viatges, "tant aquells que circulen per les línies d'alta velocitat com pels que ho fan per les convencionals".
Per la seva banda, el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, ha assenyalat que la nova campanya "incideix en l'oferta cultural i se suma a l'estratègia de diversificar els continguts". Segons el Marcé, el programa pretén "intensificar les accions adreçades al visitant de proximitat i, especialment, a aquells que hi accedeixen amb mitjans de transport més sostenibles".
La directora de Turisme General de Barcelona, Marian Muro, destaca que "és la primera vegada que es presenta una campanya d'aquest estil a Madrid". Segons Muro, amb aquest acord, Renfe i ajuntament volen "impactar el visitant procedent dels mercats consolidats com l'espanyol i el de les principals ciutats connectades amb AVE".