El 2018, Renfe ha registrat un increment del 2,4% en el nombre de passatgers, segons les dades fetes públiques aquest dijous per Mayte Castillo, directora de Renfe a Catalunya. En total, 125,3 milions de viatgers han fet ús del servei de Rodalies l'any passat, tres milions més que el 2017. D'aquesta manera, les xifres situen el nombre d'usuaris del servei als nivells previs a la crisi econòmica i constaten un creixement sostingut durant els últims cinc anys, quan s'han sumat 11 milions de nous clients. Pel que fa al destí dels viatgers, la majoria dels passatgers, uns 116,2 milions, s'han desplaçat utilitzant els trens de Rodalia a Barcelona.
Pel que fa a la puntualitat, els trens de Rodalies Catalunya han tingut una puntualitat del 92%, una xifra pitjor que en anys anteriors que Castillo ha atribuït a causes externes, com la climatologia. "Malauradament, hem tingut un cúmul d'incidències des de l'agost del 2018, més del 70% per causes externes, principalment la climatologia a l'agost i l'octubre", ha explicat la directora de Renfe, "això inevitablement ha afectat els usuaris, ha estat una situació inesperada, i l'estem reconduint", ha afegit.
D'altra banda, Renfe ha notat durant el 2018 un "creixement desbordant dels costos" dedicats a esborrat grafitis als trens. Tot i que per ara encara no tenen xifres globals de despesa per aquesta qüestió, el mes d'octubre ja havien gastat 10 milions d'euros per netejar trens de pintades. En to més positiu, disminueix el frau: les xifres durant l'any passat s'han mantingut en el 3%, un nivell "molt similar al de la resta d'operadors", segons Castillo.