Renfe ha iniciat al corredor Figueres Vilafant-Barcelona-Madrid els viatges de simulació comercial amb viatgers en els nous Avlo S106 que la companyia posarà en circulació el pròxim 21 de maig. Els nous trens suposaran un augment de places i freqüències dels serveis Avlo de Renfe a Catalunya.
Les proves que han començat al corredor nord-est, amb "viatgers simulats" procedents de l'àmbit ferroviari, permeten conèixer i comprovar totes les fases de l'explotació comercial, tant en l'àmbit d'instal·lacions com de serveis, així com les seqüències i fases del personal pel que fa a la seva formació, entrenament i idoneïtat.
Renfe ja té format el seu personal de conducció i intervenció a bord per a aquests trens i els viatges de simulació comercial formen part del procés habitual de posada en marxa d'un nou servei. Amb les conclusions que s'extreguin d'aquestes simulacions, la companyia podrà ajustar-ne detalls i, fins i tot, implementar-hi nous supòsits si fos necessari. Així, s'assegura un desenvolupament del nou servei que arribi al viatger amb la qualitat, compromís i excel·lència de la marca Renfe.
Augment de places i freqüències
El 21 de maig, Renfe posarà en circulació aquests nous Avlo S106, que a Catalunya suposaran un augment setmanal de places del 27% en aquest tipus de trens. Igualment, l'arribada d'aquest nou material comportarà més freqüències Avlo per a Catalunya, ja que a partir del 21 de maig a les estacions de Camp de Tarragona i Lleida Pirineus faran parada dos trens Avlo al dia i per sentit.