Renfe ha retornat més de 65 milions d'euros als seus clients a causa dels 1,7 milions de bitllets que s'han cancel·lat durant la pandèmia, segons ha explicat la mateixa empresa en un comunicat.
Des que va començar l'estat d'alarma el 14 de març del 2020 fins al passat 21 de juny, els usuaris de Renfe van cancel·lar un milió de bitllets aproximadament. Com a conseqüència, l'empresa de transport ferroviari els va haver de retornar un import total de 38,5 milions d'euros. Una situació semblant va viure l'empresa el 3 d'octubre a causa de les noves restriccions de mobilitat que van començar a Madrid, però que es van ampliar a tot el país. Durant aquest període es van cancel·lar 738.590 bitllets amb un import a retornar de 27,1 milions d'euros, segons ha declarat la companyia.
Renfe ha decidit ampliar fins al pròxim 28 de febrer les mesures extraordinàries implantades en àmbit nacional. D'aquesta manera, la companyia facilita la devolució o el canvi de bitllets de forma totalment gratuïta a tots els viatgers que no es puguin desplaçar a causa de la manca de motius justificables segons les restriccions de mobilitat aplicades a totes les comunitats autònomes. A part, Renfe també retornarà els bitllets de tots aquells usuaris que no desitgin viatjar a causa de la pandèmia.
Segons ha aclarit la mateixa empresa ferroviària, aquesta mesura és aplicable a tots els bitllets de recorreguts d'àmbit nacional: Ave, Llarga Distància, Avant o Mitja Distància. A més a més, per a tots aquells usuaris que tinguin abonaments d'aquests trens adquirits abans de l'1 de febrer de 2021, Renfe ha decidit augmentar 28 dies la validesa dels bitllets.