L’AVE entre Espanya i França compleix un any amb un balanç global de 620.000 viatgers transportats en les dues rutes que uneixen 15 destinacions entre Madrid i Barcelona, i Marsella i Lió. Aquest servei internacional que Renfe va estrenar el passat 13 de juliol de 2023, va suposar el debut de la companyia com a operador en competència directa en el mercat francès.
Renfe va arribar a Lió amb la seva marca estrella, AVE, la vigília de la Festa Nacional francesa i amb una estratègia clara: “hem arribat per quedar-nos”. Era la primera vegada que un maquinista espanyol circulava en viatge comercial al nord de Perpinyà i va suposar una fita històrica per a la companyia assolida en temps rècord.
Renfe va començar així a competir en un mercat prioritari en la seva estratègia internacional on vol convertir-se en operador de mobilitat de referència a curt termini, tant en serveis considerats de servei públic, com en Alta Velocitat, on aspira a ampliar les operacions AVE en rutes domèstiques i transfrontereres.
Els trens AVE entre Espanya i França connecten 15 destinacions i ofereixen quatre circulacions diàries, dues per sentit
El balanç del primer any d’AVE a França és positiu tant en termes operatius com de demanda. Renfe ha posat en circulació en aquest any més de 1.300 trens per connectar les 15 estacions que conformen el seu mapa de rutes d’aquest primer any, creant una competitiva xarxa d’orígens-destinacions que en alguns dels casos compten amb l’AVE com a únic tren directe i contribuint d’aquesta manera a la cohesió de la regió i la mobilitat sostenible a banda i banda dels Pirineus.