Renfe ja pot operar en solitari a França, un cop ha rebut els permisos de seguretat per part de l'Agència Ferroviària Europea. La decisió arriba poques setmanes després que la companyia espanyola hagi trencat l'aliança amb SNCF. Fins a principis de desembre, les dues firmes oferien un servei conjunt entre Barcelona i altres ciutats com Lió, París o Marsella.
Malgrat l'aprovació dels organismes oficials, Renfe no té previst reactivar el servei de forma imminent. Abans, l'operador espanyol haurà d'iniciar el període formatiu i logístic, un procés que s'allargarà entre quatre i cinc mesos. A Espanya, SNCF treballa a les rutes Barcelona-Madrid i des de la capital espanyola a València.
En paral·lel al servei d'alta velocitat, el Gobierno invertirà 850 milions d'euros en la compra de 97 trens de Rodalies. L'encàrrec anirà a càrrec d'empreses com Alstom, Stadler i CAF. Renfe calcula que els vehicles entraran en funcionament, a partir de l'any 2029. En aquella data, el servei acollirà 600.000 usuaris diaris.