Renfe inverteix 167 milions d'euros en el manteniment de trens de viatgers i mercaderies

Des de centres com el de Vilanova i la Geltrú, l’objectiu de la companyia és assegurar que els trens estiguin en òptimes condicions per operar de manera segura i confiable

Renfe invertirà 167 milions d’euros a tot l’Estat per dur a terme un manteniment preventiu i integral del material ferroviari | Cedida Renfe invertirà 167 milions d’euros a tot l’Estat per dur a terme un manteniment preventiu i integral del material ferroviari | Cedida

Renfe invertirà 167 milions d’euros a tot l’Estat per dur a terme un manteniment preventiu i integral del material ferroviari, que es du a terme de forma periòdica, programada i segons un protocol preestablert als seus plans de manteniment, sotmetent els vehicles a una revisió en profunditat sobre tots els seus components i parts vitals per tal de garantir-ne el funcionament amb la seguretat requerida per a la seva explotació. Aquest tipus de manteniment es realitza en centres especialitzats en actuacions de segon nivell, que és com es denomina a aquestes intervencions, entre ells la base de manteniment integral a Vilanova i la Geltrú.

Fora de Catalunya, els centres especialitzats on es duu a terme el manteniment integral esmentat són els de Villaverde (Madrid), Los Prados (Màlaga) i Valladolid -per a trens de viatgers- i les bases de manteniment de Còrdova, Lleó i Miranda d’Ebre per a vagons de mercaderies. Des de Renfe Ingeniería y Mantenimimento, es presten els serveis de manteniment i transformació de vehicles ferroviaris.

Entre ells, es troben les grans operacions de manteniment preventiu pel que fa a les actuacions més complexes que obliguen a la immobilització del vehicle per realitzar-li una intervenció integral. Durant aquest manteniment es desmunten, reparen i tornen a muntar tots els components del vehicle amb especial atenció a aquells que tenen relació amb la seguretat i la fiabilitat.

A més, es revisen, reparen o substitueixen aquells elements del vehicle que, per un desgast o ús, necessiten ser substituïts per mantenir un alt nivell de confort al viatger i aquells que per les seves característiques especials s’apropen al final de la seva vida útil. Un cop finalitzat el manteniment, es duen a terme proves de funcionament estàtiques i dinàmiques per garantir la correcta funcionalitat del vehicle.

Això ajuda a detectar i solucionar problemes abans que hi apareguin, cosa que alhora contribueix a mantenir la fiabilitat i eficiència dels trens. En paral·lel, Renfe i Turisme de Barcelona han signat un conveni amb l’objectiu de col·laborar en la promoció turística de la capital catalana com a destinació que aposta pel transport sostenible com el tren com a mitjà per visitar la ciutat. D’aquesta manera, Renfe i Turisme de Barcelona uneixen esforços per posicionar la ciutat com una destinació de referència en turisme sostenible i de qualitat.

Mitjançant aquest conveni, Turisme de Barcelona promocionarà en les seves activitats el tren d’Alta Velocitat per al seu ús com a mitjà de transport en el corredor Madrid–Tarragona–Barcelona, així com en els serveis de Llarga Distància. Durant aquest any, Renfe i Turisme de Barcelona desenvoluparan accions estratègiques aprofitant la celebració de la Copa Amèrica de Vela al port de Barcelona, una oportunitat per promoure la ciutat com a destinació turística i sensibilitzar als assistents sobre la mobilitat sostenible.

Així mateix, les connexions ferroviàries que opera Renfe amb diverses ciutats franceses permetrà a Turisme de Barcelona impulsar campanyes específiques perquè els visitants procedents d’aquest mercat, el segon més important de Barcelona, puguin viatjar d'acord amb un model de turisme sostenible i de qualitat en el marc d’una promoció estratègica i el compromís amb la preservació del medi ambient.

Més informació
CCOO convoca una vaga a Renfe i Adif
Renfe i Turisme de Barcelona col·laboren amb la promoció de la Copa Amèrica
Raül Blanco reestructura la direcció de Renfe
Avui et destaquem
El més llegit