
RepScan, la companyia dedicada a l'eliminació de contingut negatiu a Internet, ha tancat una ronda de finançament de tres milions d'euros, en la qual han participat els fons Swanlaab Venture Factory, Boyser, Bonsai Partners, Pinama Capital 23, així com destacats àngels inversors de l'ecosistema. La companyia lluita contra les notícies falses, suplantacions d'identitat, ciberassetjament, perfils falsos, fotos, vídeos, ressenyes falses, etcètera, i amb aquesta injecció de capital podrà comercialitzar la seva nova eina d'autogestió de la reputació digital negativa, RepScan 2.0.
L'eina serà presentada en el marc del Mobile World Congress, el pròxim 6 de març a les 10 hores a l’Agora Stage. La companyia ha apuntat que part dels fons es destinaran a potenciar el servei d'eliminació urgent de contingut negatiu 24/7, i que "consolidarà RepScan com a referent en la defensa dels drets digitals de persones i empreses".
RepScan ha eliminat més de 40.000 continguts d'internet per a més de 1.600 clients de 62 països
La firma té un abast internacional que li ha permès eliminar més de 40.000 continguts d'internet per a més de 1.600 clients de 62 països. Sobre la ronda d'inversió, el cofundador i president de RepScan, Josep Coll, ha apuntat que "hem aconseguit aquest finançament amb l'objectiu de defensar els drets digitals de persones i empreses, i llançar a escala global la nostra solució per a l'autogestió de l'eliminació de contingut nociu a internet, RepScan 2.0".
"Volem que es converteixi en l'eina essencial per a agències de comunicació, grans empreses, despatxos d'advocats, col·legis, entitats esportives i administracions públiques, permetent eliminar de manera legal notícies enganyoses, casos de ciberassetjament, dades personals filtrades, ressenyes falses, fotos, vídeos i perfils falsos i suplantacions d'identitat. Volem canviar les regles d'un internet que, avui dia, és una jungla, democratitzant l'eliminació ràpida de contingut perjudicial a la xarxa", ha afegit.