Cirsa ha tancat el 2018 amb un benefici operatiu de 368,8 milions d’euros, un 5,1% més que el 2017. La multinacional del joc i l’oci destaca aquests resultats malgrat “el gran impacte desfavorable” de l’euro respecte la resta de divises dels països llatinoamericans on opera la firma. Pel que fa als ingressos d’explotació, aquests s’han situat en 1.469,1 milions d'euros, xifra que representa un 5,2% més que l’exercici anterior. El president i CEO de Cirsa, Joaquim Agut, ha destacat que el 2018 ha estat un any “clau” per l’arribada del nou accionista Blackstone, i ha assegurat que el futur immediat de la companyia passa per mantenir les línies d’actuació dels últims 13 anys, amb un creixement sostingut.
En un comunicat, Cirsa destaca que el 2018 ha crescut en tots els subsectors on opera, alhora que ressalta l’adquisició del Casino Jaragua de la República Dominicana, el Casino Winland de Mèxic i el Bingo Salou de Tarragona. En paral·lel, la firma també celebra l’èxit que han tingut els nous productes i jocs de la divisió industrial.
En el cas concret de la divisió de casinos, Cirsa ha tancat l’any incrementant els ingressos en moneda local i ha millorat el resultat en euros respecte el 2017, malgrat l’impacte desfavorable de la taxa de canvi. Pel que fa a la divisió d’slots, a l’estat espanyol la firma ha continuat la tendència a l’alça iniciada fa quatre anys, amb el suport de diverses compres que han contribuït al retorn de la inversió. En aquesta millora, apunta l’empresa, també ha revertit positivament la introducció de nous models de joc.
Noves màquines, millors resultats
En l’àmbit dels bingos a Espanya, Cirsa ha millorat els resultats anteriors. La firma destaca el bon resultat de la reforma i ampliació de les sales d’Andalusia, les millores introduïdes al Bingo Dinàmic de Madrid i la política comercial desplegada al conjunt de la seva xarxa.
A la divisió de Salons, la companyia ha obert nous establiments i treballa en la lenta implantació de la nova imatge i del concepte Toka. En aquest àmbit, Cirsa destaca l’obtenció de bons resultats gràcies a un nou sistema de gestió, noves màquines multijoc i un nou sistema de ruletes.
Finalment, l’àrea Interactive ha desplegat el nou sistema de gestió de sales a un centenar d’espais, mentre que la casa d’apostes Sportium ha consolidat el seu liderat gràcies a les innovacions tecnològiques introduïdes als terminals autoservei, i a la bona acollida de productes exclusius. Durant el 2018, Sportium ha arribat als 3.000 punts de venda.