Damm ha tancat el 2018 superant els 1.264 milions d'euros de facturació, un resultat que suposa un creixement del 8,7% respecte a l'any anterior, i ha obtingut un benefici net de 112,6 milions d'euros, segons han informat en un comunicat. A tancament del 2018, Damm comptava amb un equip de 4.574 persones, després d'incorporar a 562 persones durant l'exercici, incrementant la seva plantilla en un 14%.
Durant l’any passat, Damm ha realitzat un esforç inversor superior als 100 milions d'euros per a incrementar la seva capacitat de producció fins als 25 milions d'hectolitres, així com per a millorar l'eficiència en les seves plantes. En aquest sentit, tots els negocis del grup -begudes, logística i distribució i restauració- van complir els objectius assenyalats en el pla estratègic 2017-2021, amb increment de vendes i activitat en tots els canals i mercats.
Entre les operacions d'aquest 2018, destaca l'adquisició de la xarxa de restaurants de la marca Hamburguesa Nostra per part de Grup Rodilla. Amb més de 21 establiments, Hamburguesa Nostra ha desenvolupat el concepte premium d'hamburguesa Gourmet, un segment que experimenta un gran creixement en la restauració espanyola. Així mateix, Damm ha reforçat la seva aposta estratègica per les Illes Balears amb la recuperació de Rosa Blanca i l'impuls de les marques de llet Agama, de batuts Laccao i d'aigües Font Major i Font de Sa Senyora.
Damm al món
L'activitat internacional ha estat un altre dels pilars del creixement el 2018. Les diferents marques de Damm consoliden la seva presència en més de cent mercats i la xarxa comercial pròpia compta ja amb 250 persones en països com els Estats Units, Regne Unit, el Canadà, la Xina, Suècia, Xile o Austràlia. L'empresa continua capitalitzant la gastronomia com a eix de la seva estratègia internacional, amb esdeveniments com l'Estrella Damm Gastronomy Congress, que el 2018 va visitar Xile, Manchester i Miami, o el Tapes Journey del Canadà, així com el rànquing dels 50 millors restaurants del món, The World's 50 Best Restaurants, de la qual Estrella Damm és partner global des de 2015 i en l'edició asiàtica del qual s'ha estrenat el 2018 com a cervesa oficial.
Dins de les previsions del pla estratègic, Damm està immersa de ple en un procés de transformació digital -pel qual hi ha invertit 10 milions d'euros-, que té com a objectiu impulsar la competitivitat en tota la cadena i adaptar-se a les noves formes de relacionar-se amb els mercats i els consumidors. Els resultats d'aquest procés són un total de més de 140 projectes, cada vegada més tangibles i entre els quals destaca en l'últim exercici un sistema de control dels tancs de cervesa (beer-drive) en els clients d'hostaleria per a monitorar i mesurar el consum de cervesa en temps real, que facilita al client el seguiment online i en qualsevol dispositiu del consum de cervesa.
Damm, a més, ha estrenat aquest 2018 el seu canal d’ecommerce amb la venda d'una edició limitada de la seva cervesa de Nadal madurada amb fusta de roure i castanyer. A més, la companyia ha reforçat el seu vincle amb Barcelona Tech City, hub d'innovació i emprenedoria digital, convertint-se en main partner de l'associació.