Fluidra ha registrat un benefici de 28,8 milions d'euros durant el primer semestre, un 90,6% més respecte al mateix període de l'exercici anterior. A través d'un comunicat, la companyia assenyala que el creixement es deu a l'evolució de les vendes, el control de la despesa i a la firma de sinergies. L'increment de les vendes s'ha concentrat sobretot en els mesos de maig i juny, quan l'aixecament del confinament va tornar a activar la demanda, compensant l'impacte de la covid-19 durant el març i l'abril. En aquest sentit, les vendes del grup han arribat als 771,3 milions d'euros, un 2,4% més en comparació amb els sis primers mesos de l'any passat.
Per altra banda, el benefici abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions (ebitda) han crescut un 10%, fins als 169,4 milions d'euros. Segons l'empresa, especialitzada en la indústria d'equipament de piscines i wellness, les dades posen de manifest "la resiliència del sector".
Per àrees geogràfiques, el creixement de les vendes a l'Amèrica del Nord va ser del 8,2%, mentre que a l'àrea classificada com a "resta d'Europa" va ser del 18,2%, impulsat pel comportament del mercat alemany i de l'Europa de l'Est. Al sud d'Europa, la companyia també assegura que les vendes s'han recuperat després de l'impacte negatiu de la pandèmia durant els mesos de març i abril.
De cara a finals d'estiu, Fluidra espera "un fort final de la temporada de piscines residencials" a l'hemisferi nord. Per l'empresa, el missatge de "queda't a casa" impulsarà les vendes durant el tercer trimestre a doble dígit. Segons el president executiu de la companyia, Eloi Planes,"Fluidra ha demostrat la seva capacitat per reaccionar en moments difícils". "Malgrat que la pandèmia ens ha deixat un món dinàmic i volàtil que exigeix prudència, les nostres perspectives per aquest any són prometedores", ha conclòs.