Nissan ha registrat un benefici net de 6.400 milions de iens (53,1 milions d'euros) en el primer trimestre fiscal japonès (d'abril a juny), cosa que es tradueix en una caiguda del 94,5% en comparació del mateix període de l'exercici precedent, i ha anunciat que efectuarà una retallada de la plantilla de 12.500 persones per a finals del 2022. La companyia ha explicat que aquesta reculada es deu a la caiguda de les seves vendes en diferents regions, així com al fet que la rendibilitat de l'empresa s'ha vist "afectada negativament" per uns menors ingressos, l'augment del cost de les matèries primeres i a la fluctuació del tipus de canvi.
El benefici operatiu del fabricant asiàtic s'ha situat en 1.600 milions de iens (13,3 milions d'euros) entre abril i juny, xifra que representa una baixada del 98,5% respecte al mateix període de l'any fiscal previ, mentre que la facturació ha estat de 2,37 bilions de iens (19.702 milions d'euros), un 12,7% menys.
D'aquesta manera, el marge operatiu sobre les vendes de Nissan ha passat d'un 4% en el primer trimestre fiscal japonès de 2018 a un 0,1% en el mateix període d'aquest any. Les matriculacions mundials de la companyia s'han situat en 1,23 milions d'unitats, un 6% menys.
"Reformes estratègiques"
Nissan ha confirmat que està implementant "reformes estratègiques" per construir una base operativa que asseguri la rendibilitat de l'empresa en el mig termini. En aquest context, reduirà la seva capacitat de producció global en un 10% i durà a terme una retallada de plantilla de 12.500 persones per a finals del 2022, nombre que suposa al voltant d'un 5% de la seva força laboral total, conformada per unes 250.000 persones.
Nissan opera dues plantes de producció a Espanya, a la Zona Franca de Barcelona, on fabrica els models Navara, NV200, i-NV200 i Renault AlasKan, i a Àvila, on assembla el NT400 Cabstar. En total, dóna feina a 4.000 persones.
Així mateix, reduirà també en "almenys" un 10% la seva línia de producte per a finals d'aquest any, amb la finalitat de millorar la seva competitivitat concentrant la inversió en models estratègics. "Aprofitant la nostra visió de Nissan Mobility, continuarem realitzant inversions substancials en tecnologies que enfortiran la competitivitat dels productes. Això inclou el desplegament continu i l'evolució del sistema d'assistència al conductor ProPILOT de la companyia, així com el llançament de vehicles amb motors elèctrics (e-Power i amb bateria elèctrica) en nous mercats", asseguren des de Nissan.