• Empresa
  • Norwegian perd 145,8 milions d'euros per la suspensió del 737 MAX

Norwegian perd 145,8 milions d'euros per la suspensió del 737 MAX

La companyia preveu un impacte negatiu de 72 milions d'euros anuals per deixar a terra aquests avions i anuncia un canvi de CEO

La suspensión del 737 MAX, que obligó a dejar en tierra sus 18 aviones 737 MAX | iStock
La suspensión del 737 MAX, que obligó a dejar en tierra sus 18 aviones 737 MAX | iStock
Europa Press
Barcelona
12 de Juliol de 2019
Act. 12 de Juliol de 2019

Norwegian ha registrat pèrdues d'1.406,6 milions de corones noruegues (uns 145,8 milions d'euros) durant el primer semestre de l'any, enfront del benefici de 254 milions de corones (26,3 milions d'euros) que va obtenir en el mateix període de 2018, segons ha informat la companyia. La suspensió del 737 MAX, que va obligar a deixar en terra les seves 18 avions 737 MAX, ha afectat negativament tant a la demanda com als costos operatius i producció de la companyia, segons reconeix l'empresa, que preveu un impacte negatiu en els resultats del 2019 per això d'uns 700 milions de corones (72 milions d'euros), fixant-se com a data de retorn al servei el mes d'octubre.

 

De gener a juny, Norwegian ha augmentat un 17%, fins a sumar 20.173,4 milions de corones noruegues (2.091 milions d'euros), mentre que el resultat brut d'explotació abans d'amortitzacions i lloguers (Ebitdar) s'ha multiplicat per més de tres, fins als 2.297 milions de corones noruegues (238,1 milions d'euros).

 

Durant el primer semestre, ha registrat un resultat net d'explotació (Ebit) negatiu de 835,8 milions de corones noruegues (86,6 milions d'euros), xifra que millora en un 60% l'Ebit negatiu que l'aerolínia va registrar en el primer semestre de 2018. Les seves despeses totals han ascendit a 17.220,5 milions de corones noruegues (1.819,47 milions d'euros), un 30% més que durant el primer semestre del 2017.

"Els resultats del segon trimestre de Norwegian mostren que estem complint amb la nostra estratègia de passar del creixement a la rendibilitat. Malgrat problemes operacionals fora del nostre control tals com la suspensió de la nostra flota de 737 MAX, estem aconseguint els ingressos operatius més alts de la història de Norwegian en un segon trimestre", ha declarat el fundador i conseller delegat Norwegian, Bjorn Kjos, mentre les de curta distància estan una mica per sota de les seves expectatives.

Nou CEO

L'aerolínia ha informat a més que, després de 17 anys al capdavant de la companyia, Bjorn Kjos abandona les seves responsabilitats com a conseller delegat. De manera interina, el director financer i viceconseller delegat, Geir Karlsen, ocuparà el càrrec.

Bjorn Kjos és un dels fundadors de Norwegian Air Shuttle i romandrà a l'empresa com a assessor del consell i del seu president, Niels Smedegaard. Durant el seu mandat com CEO, la companyia s'ha desenvolupat des d'una petita operació domèstica amb 130 empleats i quatre aeronaus a una aerolínia global amb més d'11.000 empleats i 162 aeronaus.

"Confio que la junta directiva trobarà al successor millor qualificat per dirigir els propers capítols de la història de Norwegian. Espero passar més temps treballant en projectes estratègics específics que són crucials per a l'èxit futur de Norwegian", ha dit Kjos.