• Empresa
  • Els nous serveis del RACC eleven la seva facturació un 4,4%

Els nous serveis del RACC eleven la seva facturació un 4,4%

La companyia se centra en la transformació digital, la renovació tecnològica i en l'oferta de noves modalitats que s'adaptin a cada client

El president del RACC, Josep Mateu | Cedida
El president del RACC, Josep Mateu | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
29 d'Abril de 2019

El RACC ha tancat el 2018 amb una facturació de 270,8 milions d’euros, que representa un creixement d’un 4,4% respecte el 2017, i compleix així amb el seu objectiu de créixer en tots els seus negocis tradicionals. Segons ha informat la companyia en un comunicat, l'Ebitda del grup ha estat de 8,1 milions d'euros, un 22% més que l'any anterior.

El 2018 s'ha caracteritzat per l'impuls de la transformació digital i renovació tecnològica des de la companyia, per al qual compta amb un pressupost de 16 milions d’euros per al període 2017-2020. A més, també han ampliat les seves modalitats assistencials desenvolupant noves modalitats del carnet de soci per donar resposta als nous hàbits de les persones que s’adapten a les necessitats de cadascú.

La companyia també ha consolidat nous serveis a la mobilitat i, després d’un any de desenvolupament en fase de proves, el 2018 ha llançat RACC Trips, el primer agregador que integra en una app l’oferta de transport compartit i públic i ofereix un accés centralitzat a tots els serveis compartits de bici, moto i cotxe, així com la nova aplicació de carpooling, RACC HOP, per compartir trajectes per anar la feina. A més, l'empresa continua treballant en la consolidació de Nexdom, la seva aposta per créixer en l’àmbit dels serveis de la llar, i en el Centre RACC Auto, el nou concepte de taller mecànic urbà per al manteniment integral de l’automòbil, que es va inaugurar a finals de 2017.

Medi ambient i qualitat de servei

L’entitat, que ja prestava els seus serveis a col·lectius i grans empreses, ha fet una aposta decidida per créixer en els negocis B2B a tot Espanya en el sector de les assegurances, el de l’automoció i el d’empreses de serveis utilities, entre d’altres, ampliant els seus equips propis especialitzats en assistència mecànica, en viatge i a la llar, el seu equipament tecnològic i obrint un nou Contact Center d’assistència a Madrid que se suma als que l’entitat ja té a Barcelona.

 

​A més, destaquen, el RAC ha superat el 2018 el rècord històric que ja va assolir el 2017, en els seus ratis de qualitat, amb una puntuació mitjana de 8’76 sobre 10, segons l’entitat independent Stiga, que confirma la confiança que socis i clients tenen dipositada en l’entitat.

Finalment, i entre d’altres mesures per reduir l’impacte ambiental de la seva activitat, el RACC ha continuat amb el procés de renovació de la seva flota d’assistència mecànica amb la incorporació de nous cotxes taller impulsats per gas natural GNC, que se sumen als cotxes i motos taller elèctrics i híbrids amb els que presta assistència i als vehicles elèctrics de la seva xarxa d’autoescoles.