Rolls-Royce fabrica alguns dels cotxes més luxosos del món. I és que molts no ho saben, però estan fets a mà. Phantom, Ghost, Wraith o Cullinan són els noms d'alguns dels seus models més coneguts… que en la seva versió més barata costen de 300.000 dòlars cap amunt. Però amb personalitzacions i opcions a mida, el preu d'un Rolls-Royce no té sostre. Per què són tan cars, doncs?
En la personalització es troba el secret del preu d'aquesta mítica marca de cotxes. Un dels primers punts de partida obvis probablement és el color. La casa compta amb una paleta de més de 44.000 colors. L'empresa reprodueix el color que el client vol amb perfecta exactitud. Si és la primera vegada que usen un color, fins i tot li poden posar el seu nom.
Una dada important quant a la pintura és que la marca arriba a emprar 23 capes de recobriment en cada model, la qual cosa equival a uns 45 quilos de pes per capa. Més laca i abrillantadors. A més de les infinites variacions de color, els clients de Rolls-Royce poden infondre la seva pintura amb materials per crear efectes especials.
En la personalització es troba el secret del preu d'aquesta mítica marca de cotxes
Per descomptat, els detalls de pintura els fa a mà un empleat de Rolls-Royce. I ho fa amb pinzells de pèl d'esquirol.
Hi ha diverses característiques inconfusibles en cada exterior d'un Rolls-Royce, com la reixeta frontal feta a mà; els centres de roda que garanteixen que el logotip RR mai giri i l'ornament de l'esperit de l'èxtasi. De fet, el 2003 BMW va pagar 65 milions d'euros per adquirir els drets del símbol del nom Rolls-Royce i l'esperit de l'èxtasi.
Però és a l'interior de l'automòbil on el luxe i el cost augmenten dramàticament.
Per crear un viatge pràcticament silenciós, Rolls-Royce agrega aproximadament 130 quilos d'aïllament acústic al voltant de la cabina. El seu fabricant de pneumàtics, Continental, fins i tot va desenvolupar pneumàtics especials farcits d'escuma, que redueixen el soroll de la carretera en nou decibels. Els resultats van ser tan profunds que Rolls-Royce va eliminar algunes insonoritzacions per evitar causar una privació acústica sensorial.
Una altra característica brillant de Rolls-Royce és el folre del sostre Starlight, una intricada sèrie de llums de sostre de fibra òptica que recreen el cel nocturn amb 1340 punts de llum.
El brodat en la tapisseria també està fet a mida segons l'elecció del disseny dels clients. Per tant, no existeix un procés estàndard en què es repeteixi el brodat simplement perquè cada disseny és completament únic per a cada client.
Un producte en auge
Rolls-Royce ha experimentat un auge en les vendes en els últims 10 anys. El 2019, les vendes van augmentar aproximadament un 25% fins a les 5.152 unitats, i l'edat mitjana del propietari d'un Rolls-Royce ha baixat dels més de 55 anys als 45 anys d'edat.
El model de Rolls-Royce més car mai construït va ser el Sweptail, resultat de més de quatre anys de feina. Es va informar en el moment que aquest automòbil únic va costar 13 milions de dòlars i va ostentar el títol de l'automòbil nou més car del món.
Els dos personatges d'una història de luxe
Frederick Henry Royce va néixer el 1863 a Alwalton, Anglaterra. Després de viure en pobresa durant anys, la família Royce es va mudar a Londres i Fred va treballar en una fàbrica d'eines i en una elèctrica. Amb un soci va fundar amb 22 anys una empresa de components electrònics.
L'altre personatge clau en aquesta història dels cotxes de luxe és l'enginyer Charles Stewart Rolls, provinent d’una família benestant. Charles va fundar una de les primeres empreses que distribuïa cotxes francesos a Anglaterra. Mientrastant, l'interès de Royce pels automòbils va anar creixent fins al punt que ell en va crear un. Poc després, Royce i Rolls es van conèixer quan Royce tenia 41 anys i Rolls 26. El duo va fundar l'empresa en 1906 amb la qualitat com a estandard. I la resta és una història de luxe.