• Empresa
  • Rosendo Ortí: "No hem de vendre res que un client no necessite"

Rosendo Ortí: "No hem de vendre res que un client no necessite"

El director general de Caixa Popular explica els nous reptes estratègics de la cooperativa valenciana, que aposta per créixer en felicitat i augmentar l'eficiència

Ortí i Giménez, aquest dilluns a València | NNG
Ortí i Giménez, aquest dilluns a València | NNG
València

En aquest dilluns d'inauguració de Cevisama, la fira internacional de la ceràmica que se celebra a Fira València, una anècdota que parla per si sola: la renovació de la seu central de Caixa Popular, l'entitat financera cooperativa valenciana, s'està fent amb krion, un material registrat per Porcelanosa, ecològic, compost de dues terceres parts de materials minerals i amb propietat antibacterianes. El discurs medi ambiental forma part dels reptes que l'entitat s'ha marcat per al futur, tal com ha explicat aquest dilluns el seu director general, Rosendo Ortí, en el desdejuni celebrat en la seu de la Fundació d'Estudis Borsaris i Financers (FEBF) de la capital valenciana de la mà de la directora general de la institució, Isabel Giménez. 

 

"Estem en el moment de cerca del gran aliat que ens permeta muntar totes les iniciatives relacionades amb el medi ambient", ha anunciat Ortí. Aquesta i altres cinc estratègies les ha establert la cooperativa en les jornades celebrades recentment al Parador del Saler, amb un termini que comprén els anys 2020 i 2022. En aquest sentit, Ortí apunta que pot canviar la missió, les estratègies, però mai els valors, l'ètica i la professionalització. "Nosaltres no hem de vendre res a un client que no necessite, no som com la gran banca, nosaltres mateixos ens marquem la política que és assumida per l'entitat", declara.

En aquest nou marc estratègic, el primer objectiu serà créixer en felicitat, "que en el nostre cas està súper justificat perquè som propietaris de l'entitat i a més és una raó principal del negoci, ja que el nostre model està basat en el fet que si el soci està feliç, el client és feliç i l'explotació és feliç", assegura el directiu. Els altres, reforçar la ràtio de solvència, augmentar l'eficiència, baixar els actius danyats i implantar una nova política comercial en què a banda de l'organigrama el que siga important és "la capacitat de les persones".

Una de les oficines de Caixa Popular | Cedida
Una de les oficines de Caixa Popular | Cedida 

Durant el 2019 que ara es tanca, Caixa Popular ha obtingut uns beneficis de 14 milions d'euros –després d'impostos són 11 milions d'euros- un creixement del 16% respecte al 2018, tal com han anunciat recentment. Per a Rosendo Ortí, el 2020 es presenta com "un any apassionant" en el qual esperen guanyar en total 16,5 milions d'euros, "el que suposarà un creixement d'un 15% amb una motxilla per tota la inseguretat jurídica que ara comporta el sector. Els despatxos d'advocats estan buscant noves reclamacions i, després de les clàusules sòl, ara treballen per reclamar a la banca els interessos dels pagaments ajornats en les targetes de crèdit", ha apuntat.

Ortí: "El nostre model està basat en el fet que si el soci està feliç, el client és feliç i l'explotació és feliç"

Tal com ha explicat el responsable de l'entitat, Caixa Popular vol ser una banca social valenciana diferent: "Volem ser l'entitat valenciana més implicada i amb més impacte social. Totes les persones que treballem en Caixa Popular entenem que hem de tenir coherència", explica fent referència a iniciatives solidàries com la "Campanya Un dia de salari" en què els treballadors de l'entitat donen voluntàriament la remuneració d'una jornada laboral per finançar projectes solidaris. 

A més, els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides també passen pel Consell d’Administració del banc, ha assegurat Ortí. En les oficines no gasten paper, tots treballen amb mòbil i portàtil i l’edifici s’ha dissenyat per cuidar la protecció del medi ambient, com explicava. “Ens és molt més rendible anar al nostre ritme”, conclou Ortí.