Baleària ha incorporat a la ruta de Barcelona-Mallorca-Menorca el segon ferri ràpid amb motors duals a gas del món. Batejat com a Margarita Salas, s'ha estrenat aquest 10 de juliol amb 450 passatgers des de la capital catalana. La companyia destaca que és un buc pioner en innovació i sostenibilitat que redueix les emissions de diòxid de carboni i les d'òxid de nitrogen i elimina totalment les emissions de sofre i les partícules. La incorporació del vaixell, que té una capacitat màxima de 1.200 viatgers i 425 vehicles i ha suposat una inversió de 126 milions d'euros, permet a Baleària augmentar un 50% l'oferta de places d'alta velocitat entre Barcelona, Alcúdia i Ciutadella.
El president de Balèaria, Adolfo Utor, ha assenyalat que aquesta nova embarcació incrementa la competitivitat de l'empresa. Utor ha recordat que el nou catamarà és l'onzè de la naviliera dotat de motors duals a gas, una tecnologia versàtil que permet navegar amb diferents combustibles, com el gas natural en l'actualitat o fonts renovables neutres en emissions de CO2 en el futur: “Aquesta flota innovadora ens permet usar el combustible que en aquests moments està disponible i redueix més emissions, i alhora ens situa en una posició de lideratge en l'objectiu de la descarbonització en 2050”.
Menys contaminació al mar
Així, la naviliera calcula que el Margarita Salas deixarà d'emetre anualment gairebé 13.000 tones de diòxid de carboni (un 22% menys), respecte al ferri ràpid que operava fins al moment en la ruta. A més, en tenir el nou vaixell major capacitat de passatge, les tones de diòxid de carboni per passatger es reduirien a la meitat. El buc connectarà Barcelona amb Mallorca i Menorca durant tot l'any i de manera diària. Els trajectes directes tenen una durada de tres hores i mitja.
El vaixell mesura 123 metres de llarg i 28 d'ample. Està dotat amb dos tancs de gas natural liquat, amb una autonomia de 400 milles navegant a gas. El nom és un homenatge a la bioquímica Margarita Salas.