• Empresa
  • Ryanair ja comença a cancel·lar vols

Ryanair ja comença a cancel·lar vols

La vaga de pilots afecta els trajectes de l'aerolínia de baix cost sobretot en els aeroports irlandesos i britànics

Ryanair no vol perdre quota de mercat a Catalunya
Ryanair no vol perdre quota de mercat a Catalunya
Redacció i Agències
Barcelona
12 de Juliol de 2018
Act. 12 de Juliol de 2018

Ryanair ja comença a cancel·lar vols per la vaga de pilots convocada per aquest dijous. Les aturades provocaran l'anul·lació de "fins a 30" dels 290 vols programats per a aquest dia, ha anunciat l'aerolínia. La  low cost ha apuntat que la vaga només afectarà "uns pocs" trajectes entre els aeroports d'Irlanda i el Regne Unit mentre que els vols al continent europeu "operaran amb normalitat".

 

Davant la protesta, Ryanair ha comenát a informar els seus clients per correu electrònic o per missatges als seus mòbils. En cas que hi hagi cancel·lacions o retards significatius, l'aerolínia està obligada a buscar als passatgers una ruta alternativa tan aviat com sigui possible, reorganitzar la reserva per a una altra data convenient per al client o oferir la devolució total del cost del bitllet, d'acord amb la legislació vigent.

L'Associació de Pilots Irlandesos d'Aerolínies ha decidit anar a la vaga anar la setmana passada quan el 99% dels 95 pilots que representa, contractats directament per Ryanair, votés a favor de la protesta. L'aerolínia diu que no era necessari perquè "solament compta amb el suport de 94 dels més de 350 pilots de Ryanair". La majoria dels pilots restants, no obstant això, estan contractats per la companyia través d'agències o són autònoms.

 

El sindicat ha advertit que solament cancel·larà la vaga si arriba a un acord amb la firma sobre "onze demandes clau" que giren entorn del reconeixement de l'antiguitat com a criteri de promoció i a la introducció d'un sistema transparent que faciliti la mobilitat dels pilots entre les bases de Ryanair.

Així mateix, consideren que l'aerolínia capdavantera a Europa del sector de baix cost no ha millorat significativament les seves condicions laborals i salarials des que va anunciar el desembre passat que, per primera vegada en els seus 32 anys d'existència, reconeixeria els sindicats independents.

L'empresa ha intentat aturar la fuga de pilots cap a altres companyies i les vagues fent un gir en les seves polítiques laborals, però que, de moment, només s'ha quedat en un anunci.