• Empresa
  • Ryanair preveu créixer un 7% a Catalunya el 2018

Ryanair preveu créixer un 7% a Catalunya el 2018

L'aerolínia irlandesa no contempla conseqüències després del referèndum perquè la demanda per viatjar al Principat "no canviarà"

Ryanair incorporarà noves rutes als tres principals aeroports catalans
Ryanair incorporarà noves rutes als tres principals aeroports catalans
Europa Press
Barcelona
13 de Setembre de 2017
Act. 13 de Setembre de 2017

Ryanair preveu créixer un 7% a Catalunya i incorporar nou noves rutes -fins a les 101- des dels aeroports catalans, on transportarà més de 9,6 milions de passatgers el 2018, ha anunciat la companyia aquest dimecres, en la presentació del seu calendari de vols a Catalunya per al proper estiu.

 

Així ho han exposat en roda de premsa a l'Hotel Catalonia Ramblas de Barcelona el director de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, i el director de tecnologia de la companyia, John Hurley, que han recalcat la importància del turisme per a l'economia i han fet una crida a potenciar-ho de manera diversificada.

"S'està generant la necessitat de generar noves destinacions per descongestionar el pes turístic dels centres urbans", ha afirmat Jacobs, i ha explicat que Ryanair cerca fomentar aquesta diversificació a Catalunya per dirigir el turisme cap al pirineu català o la costa daurada.

 

A més, Jacobs ha insistit que el canvi de política d'equipatge, que dictamina que només els clients que paguin més podran pujar dues maletes a bord a partir de l'1 de novembre, aten a la necessitat d'accelerar el procés d'embarcament per eliminar retards.

Calendari d'estiu

El calendari preveu sis noves rutes des de Barcelona: a Frankfurt Main -un vol diari-, a Cracovia - tres vols setmanals-, a Luxemburg i Malta -quatre vols setmanals-, a Praga -un vol diari- i a Venècia -dos vols diaris-, unes incorporacions que suposaran un 9% de creixement de les operacions i un augment de 400.000 passatgers.

En l'aeroport de Girona, Ryanair preveu incorporar dues noves rutes, a Frankfurt Main i a Riga, amb dos vols setmanals en tots dos casos, passant a 41 rutes que transportaran a 1,5 milions de passatgers a l'any.

Quant a l'aeroport de Reus, aquest comptarà amb una nova ruta a Shannon (Irlanda), amb dos vols setmanals, amb la qual cosa la companyia passarà a tenir 12 rutes que traslladaran 400.000 persones a l'any i creixerà un 5%.

Brexit

El director de màrqueting ha explicat que la influència del Brexit cap a la política de vols de Ryanair és incerta perquè les converses entre el Regne Unit i la Unió Europea encara no han començat, encara que ha reconegut una "possible alteració" de les rutes de la companyia.

A més, Jacobs creu Espanya serà un dels països més afectats davant un eventual tancament de vols entre la UE i l'el Regne Unit, ja que Espanya és el segon mercat de la companyia.

Quant a les possibles conseqüències del referèndum de l'1-O, Jacobs no contempla que la celebració del qual i resultat afectin en el negoci de la companyia perquè "la demanda europea per viatjar a Catalunya no canviarà". Jacobs ha constatat que Ryanair no té una "opinió política" però avança que la companyia continuaria operant i creixent a Catalunya tant si esdevé un estat independent com si continua formant part de l'Estat. "Tot negoci et dirà el mateix, tant si és un supermercat com una aerolínia", ha precisat des de Barcelona. En aquesta línia, precisa que la demanda europea i mundial per visitar Catalunya "no canviaria" per l'estatus polític del país.