La Generalitat paga 3,5 milionsd'euros a l'any a Ryanair perquè voli a l'aeroport de Girona. Així, la companyia aèria irlandesa ingressa aquesta quantitat procedent de les administracions catalanes pels vols que opera a l'aeroport de Vilobí d'Onyar, segons ha explicat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín.
Aquests recursos procedeixen del conveni signat des de l'any 2011 entre l'aerolinia i l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI) i es renova cada any durant el mes de març. Ryanair ja va amenaçar de marxar aquell any de Girona després d'obrir base al Prat un any abans. A canvi de quedar-se a l'aeroport gironí la Generalitat, Diputació i ajuntament van accedir a pagar a les companyies aèries que volessin a Girona. El compromís era que arribessin almenys tres milions de passatgers a Girona, una xifra que no s'ha completat des del 2011.
Des del departament s'ha recordat que empreses, ajuntaments i la Generalitat fa anys que promocionen l'aeroport per dinamitzar l'economia de les comarques de Girona, però s'ha puntualitzat que "aquesta promoció, en conveni amb l'empresa, no està vinculada al fet de tenir o no tenir base en l'aeroport de Girona".
El secretari d'Infraestructures de la Generalitat ha insinuat que Ryanair pot estar buscant negociar unes millors condicions econòmiques amb el seu anunci de deixar d'operar en l'aeroport de Girona, i en altres d'Espanya. En aquest context el secretari ha anunciat que aquest dilluns demanarà una reunió urgent amb l'aerolínia irlandesa.
La companyia Ryanair va anunciar el divendres l'obertura d'un procés d'acomiadament col·lectiu i el tancament de les bases de Girona, Las Palmas, Tenerife Sud i Lanzarote per al proper 8 de gener.
La decisió de la companyia podria afectar a 512 treballadors, entre tripulants de cabina i pilots: 164 a Girona, 156 a Tenerife Sud, 110 a Las Palmas i 82 a Lanzarote, segons ha informat el sindicat USO.
Ryanair és l'aerolinia que més passatgers transporta en el conjunt de l'Estat, amb un total de 46,83 milions durant el 2018, 7,5 més que Vueling.