El jutjat mercantil número 6 de Barcelona exonera a Ryanair d'indemnitzar els passatgers afectats per la vaga de treballadors de l'aerolínia. El magistrat valora l'aturada com "esdeveniment extraordinari" que no està sota el control de l'empresa irlandesa no pot controlar i que es van prendre les mesures necessàries per minimitzar el seu impacte.
La sentència cita el cas concret d'una parella que havia contractat un vol amb Ryanair per realitzar el trajecte Porto-Barcelona l'1 d'abril del 2018, el mateix dia que el sindicat portuguès Snpva va convocar una vaga del personal de tripulació. La parella reclamava a l'aerolínia 500 euros més interessos i despeses en al·legar que no van rebre cap assistència i van haver d'adquirir bitllets amb una altra companyia per arribar a la seva destinació.
Davant les acusacions, la companyia manté que els inconvenients causats "no podrien haver-se evitat encara que s'haguessin adoptat totes les mesures oportunes". Alhora, afirma que va comunicar als demandants la cancel·lació amb una antelació raonable i que va oferir un desplaçament en vol alternatiu, així com el reemborsament en línia del cost dels bitllets, de 161,98 euros.
En un comunicat, Kenny Jacobs, director de màrqueting de Ryanair celebra la resolució "Confirma que la compensació no s'aplica als passatgers quan els retards i cancel·lacions dels seus vols hagin estat causats per vagues, que estan completament fora del control de l'aerolínia", afirma.