Els mals resultats de Ryanair i el Brexit passen factura a la companyia. El seu conseller delegat, MichaelO'Leary, deixarà les seves funcions actuals com a gestor del dia a dia de l'aerolínia per passar a dirigir una supraestructura que inclou, a banda de Ryanair, Lauda, RyanairSun i una filial britànica, que ha creat per sortejar els "problemes deribats del Brexit", on estarà al capdavant fins el 2024.
O'Leary se centrarà ara en l'eficiència financera del grup, la reducció de costos generals, l'adquisició de nous avions i la cerca de noves oportunitats de negoci "a petita escala". D'aquesta manera, O'Leary passarà a ser el conseller delegat de les quatre filials, que, tal i com reconeix la pròpia companyia, té una estructura de grup semblant a la de l'IAG.
Ryanair ha registrat uns números vermells de 20 milions d'euros en el seu tercer trimestre fiscal davant del benefici net de 105,6 milions d'euros reportat en el mateix període de l'exercici anterior, excloent els comptes de la seva filial austríaca Laudamotion, que preveu que les seves pèrdues siguin de 140 milions d'euros.
Equilibrar la balança
L'encara conseller delegat de Ryanair ha lamentat en un comunicat que els mals resultats són "decebedors", però els vincula a la caiguda del 6% de les tarifes per l'excés de capacitat en la temporada d'hivern a Europa, que, d'altra banda, beneficia el seu trànsit aeri. A més, l'aerolínia apunta que les tarifes aèries continuaran caient fins un 7% en la segona meitat de l'exercici, d'octubre a març, davant del 2% previst anteriorment.
Durant el tercer trimestre, Ryanair ha aconseguit facturar 1.530 milions d'euros, que suposa una millora del 9% respecte el mateix període del 2017 amb un increment de l'1% per client després d'incrementar en un 8% el nombre d'usuaris.
Ara bé, els costos operatius de la companyia han crescut un 6% en el tercer trimestre, fins als 30 milions d'euros sense comptar el combustible, sobretot per l'augment del 20% aplicat als salaris dels pilots i per la inversió de personal dels col·lectius de tripulants de cabina i enginyers. Les despeses unitàries per combustible també han pujat un 6%. Tot i això, Ryanair preveu millorar la seva eficiència en els costos en els propers cinc anys amb la incorporació de cinc avions 737 MAX i ampliant les seves cobertures per combustible.