• Empresa
  • Ryanair haurà de pagar 33 milions d'euros en indemnitzacions

Ryanair haurà de pagar 33 milions d'euros en indemnitzacions

Els passatgers afectats per les cancel·lacions per la vaga a l'aerolínia de baix cost tenen dreta a reclamar entre 250 i 600 euros

Un punt d'informació de Ryanair a l'aeroport del Prat | ACN
Un punt d'informació de Ryanair a l'aeroport del Prat | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
29 d'Agost de 2018

Ryanair haurà de pagar33 milions d'euros als 120.000 passatgers afectats pels nou dies de vaga del seu personal al mes de juliol, segons explica el portal AirHelp. La directora de comunicació global d'aquesta plataforma, Paloma Salmerón, ha explicat que és el moment de compensar els milers de passatgers "les vacances dels quals s'han vist destruïts per la mala gestió de l'aerolínia en els últims dos mesos".

Salmerón opina que les cancel·lacions i retards en els vols han convertit a la temporada d'estiu en "una de les més caòtiques de la història". Airhelp ha advertit que les companyies aèries que "corren el risc de sofrir grans interrupcions" de vols durant la temporada alta han de complir amb la seva obligació legal de compensar als passatgers per les molèsties ocasionades.

L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), dependent del Ministeri de Foment, va recordar abans i després de les jornades de vaga a Ryanair que tots els passatgers el vol dels quals hagi estat cancel·lat amb menys de dues setmanes d'antelació, que, "independentment del que els hagi dit la companyia aèria", tenen dret a reclamar una indemnització que va des dels 250 als 600 euros pels perjudicis causats.

Ryanair ha sortit al pas de les afirmacions d'AirHelp assenyalant que, segons la normativa EU261, les compensacions a passatgers "no són aplicables quan el retard o cancel·lació (en cas de vaga) està fora del control de l'aerolínia". La companyia irlandesa s'ha excusat dient que "si les vagues estiguessin en mans de Ryanair, no s'haurien dut a terme".