Ryanair va perdre 815 milions d'euros al 2020 d'acord amb el tancament de l'any fiscal, al març passat, com a conseqüència de la crisi de la covid-19, que va causar un descens en el nombre de passatgers del 81%, fins als 27,5 milions. La caiguda de l'activitat també es va traduir en un descens dels ingressos, que va passar dels prop de 8.500 milions d'euros als 1.640 milions (-81%).
En un comunicat, Ryanair ha definit l'any passat com "el més desafiant" de la seva història després de les mesures restrictives imposades pels governs per contenir els contagis de la covid. La companyia recorda que tot i que el trànsit es va recuperar parcialment a l'estiu, la segona i tercera onada va causar una "enorme incertesa" a l'aerolínia i als passatgers.
No obstant això, l'aerolínia dibuixa un escenari més optimista de cara als propers mesos i sobretot per als comptes d'aquest any amb el bon ritme de vacunació i la pròxima entrega de 210 nous aparells Boeing 737. Amb la vacunació, la companyia espera que es recuperin els vols per dintre Europa de cara aquest estiu i que serveixi per incrementar el turisme i que la recuperació vagi a més a partir del setembre, si la majoria de la població europea ja està immunitzada, segons ha explicat el conseller delegat de la companyia, Michael O'Leary, en un vídeo de presentació dels resultats.
O'Leary també ha assenyalat que les previsions de la companyia apunten que transportaran entre 80 milions i 120 milions de passatgers al llarg d'aquest any. A més, la companyia calcula que els costos de cada vol es reduiran amb els nous avions, ja que consumiran menys fuel i tindran més capacitat. Ja de cara a l'estiu del 2022, Ryanair espera poder tornar als beneficis previs a la pandèmia amb el ple funcionament e noves bases a Billund, Riga, Zadar i Zagreb.