25
de Gener
de
2016
Act.
25
de Gener
de
2016
Tot va començar amb un petit desafiament. "Em van comentar que un dels CEO de Privalia va aconseguir comercialitzar on-line 3.500 parells de sabates esportives en només mitja hora". D'aquest repte va sortir la idea de crear un portal per posar a la venda sabates multimarca, explica ToniBadias, soci de la companyia lleidatanaZacaris.com. Amb el seu germà Guillem van decidir continuar el negoci de la botiga dels pares i dels avis, però sense necessitat de disposar d'un establiment físic. "Érem conscients que no podíem competir amb les grans cadenes amb preu i per això vam considerar que la nostra diferenciació s'havia de basar en el full price, el coneixement exhaustiu dels proveïdors i en una logística ràpida que ens permetés entregar les comandes en menys de 24 hores", argumenta Badias.
L'aventura que van iniciar a Lleida el 2010 els ha convertit, cinc anys després, en el portal estatal líder de venda on-line a Espanya en calçat multimarca. Cada dia, des de la seva nau de la capital del Segrià surten entre 300 i 800 parells de sabates. I ho fan en un termini màxim de 24 hores. Aquest és un altre dels pilars sobre el qual se sustenta el model de Zacaris.com. "Si un client ens fa una comanda abans de les 17 hores, li garantim que la tindrà l'endemà", asseguren. Aquest fet suposa una diferenciació clara respecte a la competència, que acostuma a trigar entre 7 i 15 dies en fer l'entrega.
Enviaments gratuïts i qualitat del servei
Badias explica que des del començament l'estratègia es va centrar en la logística: "Oferim la possibilitat que els enviaments i les devolucions siguin gratuïtes i assessorem als nostres compradors amb una atenció al client molt personalitzada". Aquesta elecció per la qualitat del servei s'ha traduït en el reconeixement de més de 35.000 opinions positives, valorades per una companyia externa, i amb diversospremis, entre ells el de Millor Web de Moda E-commerce Awards 2015 i el de millor web shop espanyola, guardó que va rebre Vueling el 2013.
Gràcies a aquest enfocament al servei, Badias recorda que "la recurrència dels nostres clients, aquests que tornen a comprar a la botiga online, ronda el 80%". Amb l'objectiu d'estar encara més a prop del punt de venda, des de Zacaris pensen en una nova iniciativa. "Estem estudiant que el consumidor pugui fer la comanda fins a les 21 hores i la rebi l'endemà al migdia".
La web Zacaris.com rep una mitjana de 10.000 visites diàries. En un 75% dels casos, aquestes provenen de dones d'entre 25 i 45 anys. D'entre els 12.000 articles que tenen a la venda, el més buscat és el model 'sneakers', la sabatilla esportiva per vestir.
Abans que Inditex i H&M
El compromís amb el sistema de venda online de Zacaris.com va arrencar el 2010. Així, en èpoques de rebaixes, pot arribar a tenir 40.000 visites al dia. Encara que no pretengui comparar-se amb elles, Badias comenta que "abans que Inditex i H&M muntessin les seves web shop, nosaltres ja hi érem".
Amb una oficina a Lleida i dues naus a la capital lleidatana i a Saragossa i amb una plantilla de 15 treballadors, Zacaris aconsegueix una facturació al voltant dels sis milions d'euros anuals. "El nostre secret rau a estalviar en processos i costos, sense oblidar-nos de les necessitats dels clients". El soci de Zacaris.com assenyala que el portal el van constituir amb fons propis i "hem rebut un retorn ràpid de la inversió".
El somni dels germans Badias era vendre 3.500 parells de sabates en mitja hora. Tot i no arribar a aquesta dimensió, els fundadors de Zacaris.com s'han de pessigar per creure's que hi ha usuaris que han comprat 136 vegades al seu portal. Amb els peus a terra, els germans de Lleida volen seguir creixent en el segment de la sabata amb una gamma de preu mitjà-alt i miren de reüll una possible diversificació cap al món de la roba. Un nou repte pendent.
L'aventura que van iniciar a Lleida el 2010 els ha convertit, cinc anys després, en el portal estatal líder de venda on-line a Espanya en calçat multimarca. Cada dia, des de la seva nau de la capital del Segrià surten entre 300 i 800 parells de sabates. I ho fan en un termini màxim de 24 hores. Aquest és un altre dels pilars sobre el qual se sustenta el model de Zacaris.com. "Si un client ens fa una comanda abans de les 17 hores, li garantim que la tindrà l'endemà", asseguren. Aquest fet suposa una diferenciació clara respecte a la competència, que acostuma a trigar entre 7 i 15 dies en fer l'entrega.
Enviaments gratuïts i qualitat del servei
Badias explica que des del començament l'estratègia es va centrar en la logística: "Oferim la possibilitat que els enviaments i les devolucions siguin gratuïtes i assessorem als nostres compradors amb una atenció al client molt personalitzada". Aquesta elecció per la qualitat del servei s'ha traduït en el reconeixement de més de 35.000 opinions positives, valorades per una companyia externa, i amb diversospremis, entre ells el de Millor Web de Moda E-commerce Awards 2015 i el de millor web shop espanyola, guardó que va rebre Vueling el 2013.
Gràcies a aquest enfocament al servei, Badias recorda que "la recurrència dels nostres clients, aquests que tornen a comprar a la botiga online, ronda el 80%". Amb l'objectiu d'estar encara més a prop del punt de venda, des de Zacaris pensen en una nova iniciativa. "Estem estudiant que el consumidor pugui fer la comanda fins a les 21 hores i la rebi l'endemà al migdia".
La web Zacaris.com rep una mitjana de 10.000 visites diàries. En un 75% dels casos, aquestes provenen de dones d'entre 25 i 45 anys. D'entre els 12.000 articles que tenen a la venda, el més buscat és el model 'sneakers', la sabatilla esportiva per vestir.
Abans que Inditex i H&M
El compromís amb el sistema de venda online de Zacaris.com va arrencar el 2010. Així, en èpoques de rebaixes, pot arribar a tenir 40.000 visites al dia. Encara que no pretengui comparar-se amb elles, Badias comenta que "abans que Inditex i H&M muntessin les seves web shop, nosaltres ja hi érem".
Amb una oficina a Lleida i dues naus a la capital lleidatana i a Saragossa i amb una plantilla de 15 treballadors, Zacaris aconsegueix una facturació al voltant dels sis milions d'euros anuals. "El nostre secret rau a estalviar en processos i costos, sense oblidar-nos de les necessitats dels clients". El soci de Zacaris.com assenyala que el portal el van constituir amb fons propis i "hem rebut un retorn ràpid de la inversió".
El somni dels germans Badias era vendre 3.500 parells de sabates en mitja hora. Tot i no arribar a aquesta dimensió, els fundadors de Zacaris.com s'han de pessigar per creure's que hi ha usuaris que han comprat 136 vegades al seu portal. Amb els peus a terra, els germans de Lleida volen seguir creixent en el segment de la sabata amb una gamma de preu mitjà-alt i miren de reüll una possible diversificació cap al món de la roba. Un nou repte pendent.