• Empresa
  • Santiago Sabatés, el negoci de les fragàncies

Santiago Sabatés, el negoci de les fragàncies

El fundador i Conseller delegat de la companuia de perfums i fragàncies és finalista al premi Emprenedor de l'any

Santiago Sabatés, fundador d'Eurofragance
Santiago Sabatés, fundador d'Eurofragance
Judith Vives
27 de Novembre de 2013
Act. 03 d'Abril de 2014

Santiago Sabatés és el fundador i conseller delegat d'Eurofragance, una empresa de perfums i fragàncies amb seu a Rubí que ha crescut gràcies a la seva potent aposta per la internacionalització. Una aposta que li ha valgut a Sabatés arribar a la final del premi Emprenedor de l'Any que concedeix la consultora Ernst&Young (EY).

Sabatés, de 49 anys, és un emprenedor atípic. Llicenciat en Ciències de la informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (tot i haver estudiat també a la Universitat de Navarra), no ha arribat a exercir mai com a periodista. Sí que ha pogut posar en pràctica els coneixement adquirits en els postgraus de gestió empresarial a EADA i Esade.

Sabatés estava destinat a treballar a Rosil, l'empresa de fragàncies i perfums on ja treballava el seu pare. "Però no em va agradar el que hi vaig veure i vaig decidir muntar una cosa pel meu compte", explica en una entrevista a FeedbackToday, on recorda també que el seu pare va decidir llavors deixar la companyia i acompanyar-lo en l'aventura de fundar Eurofragance. Ja des del primer moment, Sabatés va tenir clar que el futur de la seva empresa passava per la internacionalització.

Eurofragance, l'empresa que va fundar l'any 1990, es dedica al disseny i la producció de fragàncies i aromes. En els darrers anys, la companyia ha registrat un creixement consolidat –l'any 2012 va tancar l'exercici amb un creixement en vendes del 12%, amb 42,9 milions d'euros davant els 38,3 milions del 2011. La clau d'aquest creixement està en el procés d'internacionalització dels productes de l'empresa i, especialment, en el negoci de fragàncies, que només a la Unió Europea va pujar l'any passat un 27%.

L'any 2011, Eurofragance va anunciar un pla d'inversions de 4,9 milions d'euros destinat a reforçar el creixement de la companyia a l'exterior. L'empresa té presència a quatre continents i té filials a Turquia, Filipines, Mèxic i Dubai. "Estem molt satisfets d'aquesta trajectòria i del nostre creixement consolidat gràcies a la nostra vocació internacional", afirma Sabatés.