Portar una vida saludable i anar al gimnàs o menjar productes de qualitat i ecològics comença a deixar de ser una moda per implementar-se en moltes de les rutines de les persones. Ja no cal ser un gran entusiasmat de les barres i les peses per anar al gimnàs i recordar que cuidar el cos és tant o més important que cuidar la ment. Tot i això, els suplements de proteïnes encara avui dia són un producte molt adreçat a aquells esportistes que es passen hores al gimnàs i no tant per a la població que gaudeix d'una vida saludable sense tanta pressió. Scoop és una startup que neix de la necessitat d'adaptar aquestes proteïnes, ja no només per fer-les més atractives pel consum dels esportistes casuals, sinó també més còmodes per traslladar-les a qualsevol espai.
"Jo i la meva sòcia ens considerem esportistes ocasionals i vam veure que al mercat no hi havia res per a nosaltres", explica Alex Gil, cofundador de l'empresa. Ell, juntament amb Philippa Morris, van veure que dins del mercat de les proteïnes hi havia certs problemes, com per exemple la grandària dels recipients, la incomoditat de preparar les begudes i fins i tot l'avorriment que podia arribar a suposar no poder canviar de gustos fins que no s'acabés el pot: "Quan vam posar en comú els nostres problemes vam veure que era una opinió estesa, però a la vegada una incomoditat silenciada", recorda Gil.
Precisament d'aquesta necessitat d'innovació va néixer Scoop, un prototip dispensador de càpsules de proteïnes monodosis, fàcil d'utilitzar i més portable: "El que pot semblar una simple ampolla o recipient és en realitat un mesclador perfecte, portàtil i per poder preparar en tres senzills passos", descriu el cofundador. El seu prototip compta amb un compartiment on s'insereixen les càpsules de proteïnes que la mateixa empresa dissenya. Un cop s'obté el recipient, l'usuari pot decidir si fer-lo servir com una ampolla d'aigua normal o si vol prémer un botó i deixar que la càpsula aboqui els suplements proteics dins de la beguda.
Gil: "El que pot semblar una simple ampolla o recipient és en realitat un mesclador perfecte, portàtil i per poder preparar en tres senzills passos"
Aquest projecte innovador té la seva campanya de crowfunding oberta i ja té negociacions de prevendes amb alguns compradors que han cregut en el projecte. A més, recentment van participar i van ser seleccionats per a entrar en un dels programes d'acceleració de Barcelona Activa, cosa que pot ajudar -tal com explica Gil- "a l'obertura de la seva segona ronda de finançament", principalment per a aconseguir aportar més treballadors a la startup, que actualment només té els dos socis cofundadors. Tot i estar coent-se, la startup ja ha provat el seu prototip amb clients reals i les seves prevendes han arribat fins al 35% del seu volum, "el que equival a 10.000 euros", explica el cofundador. Amb un model de subscripció, l'empresa espera arribar als seus clients de manera directa i proporcionar-los les quantitats necessàries de proteïnes en funció del seu ritme de vida: "Volem la comoditat del client i per això un model de subscripció és el que més ens encaixa, ja que els hi arribaria la comanda a casa", descriu Gil.
Sostenibilitat i innovació
En l'era actual, cada vegada més productes d'un sol ús acaben per ser dels menys utilitzats per la població a causa de la seva poca cura del medi ambient. És per aquest motiu, que a Scoop han intentat fer un pas més enllà per tal d'aconseguir convertir les seves càpsules en quelcom sostenible: "Som conscients que innovar també implica adaptar-nos a l'ecosistema i per això les nostres càpsules són 100% compostables", diu el cofundador. A part, tampoc han utilitzat plàstic en la creació i composició del producte, altra vegada remarcant que la sostenibilitat i la cura del medi ambient és important.
Gil: "Una de les coses més tedioses és haver d'acabar un pot sencer abans de canviar de gust, amb Scoop cada dia pots prendre't quelcom diferent"
Pel que fa a les mescles i gustos de les seves càpsules, actualment estan treballant amb tres diferents, totalment naturals i certificats: "Nosaltres utilitzem les nostres mescles patentades i ens assegurem que siguin totalment naturals i s'utilitzin els productes adequats", recorda el cofundador de Scoop. En aquest sentit, la marca espera poder ampliar la seva oferta de gustos i així apropar-se a nous clients, sobretot a aquells que no volen repetir constantment el mateix gust de les seves begudes: "Una de les coses més tedioses és haver d'acabar un pot sencer abans de canviar de gust, amb Scoop cada dia pots prendre't quelcom diferent", somriu Gil.
Modernització de marques existents
L'oportunitat de mercat per a aquesta startup era clara, però també cal recordar que el món de les proteïnes esportives i els suplements té infinitat de marques preparades que ja fa temps que lluiten en aquest mercat. L'aposta de valor que volen fer des de Scoop és aconseguir una marca més fresca i innovadora, ja que tal com afegeix el cofundador de la companyia "moltes marques ja existents intenten innovar des de les xarxes socials o canviar una mica la seva imatge. Nosaltres volem crear un producte totalment diferent".
El seu públic objectiu són principalment els esportistes més causals o els anomenats pel mateix fundador fitness lovers. Aquelles persones que porten un estil de vida saludable i van al gimnàs perquè els agrada: "El nostre target principal són ells, però tampoc tanquem portes perquè realment volem arribar a tothom", afegeix Gil. Scoop ha provat ser una solució senzilla i sostenible pels esportistes que prenen suplements, però també per a tots aquells que volen endinsar-se en el món de la salut i l'esport, perquè tal com recorda Alex Gil: "El més important és que hem creat el nostre producte perquè sigui bo i en el millor format possible".