• Empresa
  • Seat ja fabrica l'Audi A1 a Martorell

Seat ja fabrica l'Audi A1 a Martorell

El nou model es fabrica exclusivament a la fàbrica del Baix Llobregat i "permet preveure un alt volum de producció per als propers anys"

Seat només fabricarà el model A1 a la planta de Martorell
Seat només fabricarà el model A1 a la planta de Martorell
ACN
Barcelona
08 d'Octubre de 2018

La planta de Seat a Martorell ha iniciat la producció de l'Audi A1, segons ha informat la companyia en un comunicat. El nou model es fabricarà exclusivament a la fàbrica de Seat i des de la planta del Baix Llobregat es distribuirà a tots els mercats en els quals es comercialitza.

 

Seat ha assegurat que la producció de l'Audi A1 eleva el volum d'exportació de la planta de Martorell, que ja supera el 80%. D'altra banda, la companyia automobilística ha remarcat que aquesta incorporació, juntament amb anteriors llançaments de Seat, "permet preveure un alt volum de producció per als propers anys". La producció de l'Audi A1 és la tercera incorporació de la planta de Martorell en els darrers 18 mesos i es fabricarà en dos torns.

 

A principis de 2017, la planta de Martorell va incorporar la fabricació de la cinquena generació del Seat Ibiza i uns mesos després la del nou Arona. Seat ha destacat que tenir la fabricació del nou model d'Audi A1 a Martorell és resultat de "l'èxit de producció" de l'Audi Q3, que va començar a mitjans de 2011.

Des d'aleshores fins el passat mes de juliol s'hi van fabricar prop de 800.000 unitats a la planta de Seat a Catalunya. Actualment la nova generació de l'Audi Q3 es produeix a Györ (Hongria) mentre que l'anterior generació d'Audi A1 es va produir a Brussel·les.

Arriba l'Arona híbrid

Mentrestant, la nova versió del Seat Arona, amb motor híbrid de gas i benzina, ja és a punt per sortir al mercat. El model ha estat dissenyat i desenvolupat a la planta de Martorell, on també es fabricarà, aprofitant la línia de producció de les altres versions del mateix model.

L'Arona TGI serà el primer SUV urbà del món en disposar d'un motor d'aquestes característiques. L'ús de gas natural comprimit, a més de benzina, ofereix a l'usuari més autonomia i estalvi de combustible i significa una reducció important d'emissions. La posada de llarg del nou Arona serà al Saló de l'Automòbil de París, entre el 4 i el 14 d'octubre, on també hi serà per primer cop davant el gran públic el nou Seat Tarraco.

La família Arona serà la quarta de la gamma Seat en incorporar un motor més net, després que ja fessin el salt a l'híbrid els models Leon, Ibiza i Mii. "L'ús del gas natural comprimit suposa una alternativa sostenible a la benzina i el dièsel", assegura el president de Seat, Luca de Meo. Des de Seat confien que les vendes funcionaran bé, però no es fa cap pronòstic a curt termini.