
Seat-Cupra va aconseguir un benefici operatiu de 633 milions d'euros el 2024, un 1,3% més que l'exercici passat, segons l'informe anual presentat pel Grup Volkswagen, la matriu. L'avenç permet mantenir-se en rendibilitats rècord i escapar-se dels descensos del conjunt del grup.
La facturació de l'empresa, que té Wayne Griffiths com a conseller delegat, va augmentar un 1,4% interanual, a 14.530 milions d'euros. Les vendes van créixer un 5,9%, fins a 637.000 vehicles, “enmig d'un entorn desafiador”, de més competència per l'empenta de marques xineses i en ple repte de l'electrificació. A les dades s'inclouen els Audi A1 fabricats a Martorell.
Els lliuraments totalitzen 558.000 vehicles a escala global, un 7,5% més, xifra que ja s'havia avançat el gener passat. És la que més creix del grup. En tot cas, el marge operatiu s'ha mantingut sense variació en el 4,4%, una mica per sota del 5% de les marques core de Volkswagen -Volkswagen, Škoda, Seat-Cupra i VW Vehicles Comercials- en què s'emmarca. Seat és la que més augment veu a les vendes, però Skoda la supera en creixement de facturació i benefici.
De cara al 2025 s'espera que Cupra segueixi sumant nous productes amb noves característiques, motoritzacions i edicions limitades, mentre que Seat renovarà l'Eivissa i l'Arona amb nous elements de disseny i tecnologies, segons informa la companyia. Al front elèctric, la planta de bateries de Sagunt el calendari avança “segons el previst”.