Seat avisa que l'increment d'aranzels als vehicles xinesos per part de la Unió Europea suposa un "risc enorme" pel negoci de l'automobilística, que produeix el Cupra Tavascan a la Xina. La companyia adverteix que la mesura pot alterar els plans de producció a les seves fàbriques. La decisió "podria interrompre" la fabricació prevista de 530.000 vehicles amb motor de combustió interna a Martorell, l'equivalent a 90.000 anuals. "Això perjudicarà la competitivitat d'Espanya i de la Unió Europea i posarà en risc tota la indústria", assegura la companyia en un comunicat. Seat també ha afirmat que una reducció dels vehicles Cupra amb bateria elèctrica podria "posar en perill" la capacitat de complir els objectius de reducció de CO2 a Europa.
Seat s'ha posicionat després que els estats membres de la UE hagin votat la proposta de la Comissió Europea d'aplicar aranzels de fins al 36,3%.
L'automobilística ha fet una crida a la Comissió Europea i al govern xinès perquè continuïn buscant una solució acordada abans s'apliquin els recàrrecs el 30 d'octubre. Per la companyia que presideix Wayne Griffiths, la decisió dels països europeus –que no s'ha pres per unanimitat– és "difícil d'entendre" i, per aquest motiu, la rebutgen "fermament".
L'automobilística ha fet una crida a la Comissió Europea i al govern xinès perquè continuïn buscant una solució acordada abans s'apliquin els recàrrecs el 30 d'octubre
Segons la companyia amb més empleats de Catalunya, "la decisió tindrà importants conseqüències negatives tant per a l'empresa com per a la indústria de l'automoció europea en general". En concret, asseguren que les noves tarifes que s'aplicaran al CUPRA Tavascan "perjudicaran molt l'estabilitat financera de l'empresa i també podrien amenaçar els llocs de treball".
Seat considera que l'enfocament de la Comissió Europea en aquest assumpte "passa per alt" l'impacte que tindrà en la producció europea i ho exemplifica amb la producció de la seva pròpia planta a Martorell.
"Una reducció del nombre de vehicles CUPRA Tavascan amb bateria elèctrica podria posar en perill la capacitat de SEAT S.A. per complir els objectius de la flota de CO2 a Europa", detallen.
Seat està treballant amb el grup Volkswagen, propietari de la marca, per "minimitzar les conseqüències" de la resolució i per "evitar que els aranzels addicionals afectin el preu" del SUV. De moment, ha assegurat que el preu del cotxe es mantindrà inalterable per a totes les empreses del 2024.
Seat està treballant amb el grup Volkswagen, propietari de la marca, per "minimitzar les conseqüències" de la resolució i per "evitar que els aranzels addicionals afectin el preu" del SUV
La proposta que han votat els estats membres de la UE rebaixa el plantejament fet a l'agost per part la Comissió Europea, passant de 38% a 20,6% els gravàmens aplicats al Tavascan. En aquest sentit, l'empresa ha "agraït" que es redueixin les mesures punitives, però ha insistit a dir que "Europa necessita un entorn regulador en el qual la indústria de l'automoció es reforci en la transformació cap a la mobilitat elèctrica i la neutralitat climàtica".