• Empresa
  • Seat exigeix eliminar els aranzels al Cupra Tavascan i alerta de riscos a la producció

Seat exigeix eliminar els aranzels al Cupra Tavascan i alerta de riscos a la producció

L'empresa d'automoció catalana defensa que el seu cotxe és espanyol i no xinès i adverteix que mantenir els aranzels els exposaria a "multes inassolibles"

El model de cotxe Cupra Tavascan exposat a l'estand del Saló Internacional de l'Automòbil | ACN
El model de cotxe Cupra Tavascan exposat a l'estand del Saló Internacional de l'Automòbil | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
30 de Desembre de 2025
Act. 30 de Desembre de 2025

Seat continua lluitant per eximir el seu Cupra Tavascan dels aranzels europeus a la Xina. El president de la companyia, Wayne Griffiths, ha assegurat en una entrevista a El Periódico que està “treballant” amb la Comissió Europea i el govern espanyol per evitar aquesta taxa del 20,7% pel seu model 100% elèctric. El motiu és que el vehicle es fabrica a Hefei, a la Xina, encara que Griffiths matisa que aquest “no és un cotxe xinès, elèctric i barat”, sinó que és “un cotxe espanyol i europeu, dissenyat sobre la base de la plataforma tecnològica de Volkswagen, construït en una fàbrica a la Xina propietat del grup alemany, com a fabricant europeu”.

 

En aquest sentit, el dirigent ha insistit que no és “just” que al Tavascan se li apliqui una mesura que pretén contrarestar la competència xinesa, que la Unió Europea (UE) considera deslleial. “L’espanyolitat del Cupra Tavascan està fora de dubte i no hauria de pagar l’aranzel imposat a la Xina”, ha remarcat Griffiths, que ha afegit que si les institucions fan cas omís de les seves advertències, la producció de Martorell podria estar en risc.

Tot plegat, segons Griffiths, podria portar a "interrompre" la fabricació prevista de 530.000 vehicles amb motor de combustió interna a Martorell, l'equivalent a 90.000 anuals

No és el primer cop que el president de la companyia catalana es pronuncia pel que fa al SUV de Cupra. En una publicació el mes d’octubre a LinkedIn, Griffiths va explicar que "una reducció de volums del Cupra Tavascan posaria en perill la capacitat de Seat de complir amb els objectius europeus de reducció de CO₂", ja que hauria de fer front a "multes inassolibles".

 

Tot plegat, segons Griffiths, podria portar a "interrompre" la fabricació prevista de 530.000 vehicles amb motor de combustió interna a Martorell, l'equivalent a 90.000 anuals. En general, Seat ha estat una de les empreses d'automoció que més ha participat en les discussions amb les institucions espanyoles i europees pel que fa al vehicle elèctric. De fet, Griffiths va dimitir del seu càrrec de president de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) el passat mes de juny.