Seat es planteja imposar un ERO temporal per l'aturada de producció que ha causat l'incendi a un dels seus proveïdors, Faurecia. L'expedient de regulació temporal d'ocupació afectaria uns 7.000 treballadors de la planta de Martorell, pels torns que s'han perdut i que encara es perdran a causa de la manca de subministraments.
La producció de la línia 1 -que fabrica els models Ibiza i Arona- s'ha reprès dimarts, mentre que les línies 2 i 3 -en què es produeixen el León i l'Audi A1- encara estan aturades sense data de tornar a posar-se en funcionament. En total, s'han deixat de fabricar uns 8.800 cotxes durant la setmana que fa que dura l'aturada de producció. En total, es calcula que arribarà a afectar la fabricació de 14.000 vehicles.
El comitè d'empresa, però, és "optimista" i creu que es podrà evitar l'ERTO, tot i que és una mesura contemplada legalment en aquests casos. El seu president, Matías Carnero, creu que s'arribarà a un acord en què imperarà el "sentit comú" i arribarà a una "solució intermitja". Així, els sindicats proposen treballar dies considerats festius enguany i l'any que ve, com el 18, 19 i 20 de desembre, en lloc d'imposar un ERTO, que "complicarà el clima i la pau social". Així, es recuperaria part de la producció perduda.
Línies 1, 2 i 3
La línia 1 de la fàbrica de Seat a Martorell elabora 1.100 cotxes al dia, la meitat de la producció total de la planta. Per tal de reprendre la seva activitat, va ser necessari que treballessin totes les línies de producció per acabar els automòbils que hi havia pendents a l'àrea de pintura. Per això, els empleats de les líniea 2 i 3 han treballat el dimarts. Una vegada avançats els retards, aquestes tornaran a quedar suspeses fins el divendres, 29 de novembre.
Des del comitè d'empresa esperen que la companyia pugui arribar també a un acord amb la resta d'empreses afectades pel foc a la fàbrica de Faurecia, les conseqüències del qual s'han estès a tota la cadena de producció. En total, afecta unes 60.000 persones. Els més afectats són SMP, Bergé i SLM.