El president de Seat,Wayne Griffiths, es mostra a favor de la reducció de jornada laboral a 37,5 hores que proposa el govern espanyol si va acompanyada d'incentius a la productivitat i de la disminució de l'absentisme. "Des de Seat donem suport a iniciatives com la reducció de la jornada laboral, però només si van acompanyades de mesures que garanteixin la productivitat, com la disminució de les taxes d'absentisme, que estan molt per sobre del desitjat a la nostra indústria", ha dit Griffiths a LinkedIn. El directiu de l'automobilística amb seu a Martorell ha afegit que "només equilibrant aquests factors" es podrà protegir l'ocupació "de qualitat" i "continuar liderant la transformació cap a una mobilitat més sostenible".
Griffiths ha publicat el missatge a la xarxa social l'endemà que la patronal d'automoció Anfac –que va presidir ell mateix fins a l'estiu– advertís que la reducció de la jornada laboral "perjudicarà" el sector a l’hora de competir amb altres països europeus a la Jornada de l’Automoció de Catalunya.
El directiu de l'automobilística amb seu a Martorell ha afegit que "només equilibrant aquests factors" es podrà protegir l'ocupació "de qualitat"
El conseller delegat de Seat i Cupra s'ha reunit amb el secretari general de la UGT, Pepe Álvarez, a la seu del sindicat a Madrid. El president de Seat i Cupra ha afirmat que Álvarez "és un exemple de gairebé 50 anys d'activisme sindical" i l'ha felicitat per la reelecció. A banda de parlar de la reducció de jornada, a la trobada s'ha tractat la necessitat de promoure mesures efectives que impulsin l'electromobilitat. Griffiths ha transmès la preocupació de l'automobilística per la política aranzelària de la Comissió Europea contra els vehicles produïts a la Xina com el Cupra Tavascan i ha advertit de l'afectació que pot tenir en la producció de vehicles a Martorell.