Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys. Els destinarà a projectes d'R+D, un nou model de Cupra i la producció de cotxes elèctrics a Martorell a partir del 2025. Tot i admetre que aquest any ha estat un dels "més difícils en la història de Seat", l'empresa que presideix Carsten Isensee té la intenció d'accelerar per sortir de la crisi provocada pel coronavirus.
El nou model de Cupra és el-Born, un cotxe dissenyat i desenvolupat totalment a Barcelona que es fabricarà a Zwickau, Alemanya, i arribarà al mercat l'any que ve. L'empresa ha anunciat, a més, la contractació de més de 100 persones per treballar al SEAT:CODE, el centre de desenvolupament de software que s'ubicarà a la Rambla de Barcelona. Ja hi havia incorporat 20 treballadors.
Una altra de les novetats a les quals es destinarà part d'aquesta inversió és el nou sistema de motos compartides que llançarà Seat a la capital catalana. El president de la companyia ha admès el "greu impacte de la covid-19 en la indústria de l'automòbil", que truncarà els últims anys amb resultats rècord de Seat.
Amb tot, ha mostrat confiança que després d'un primer trimestre dolent i un segon de "pitjor", la situació s'anirà recuperant "almenys parcialment, durant la segona meitat de l'any". Isensee s'ha mostrat "optimista" i ha assegurat que "Martorell gairebé ja treballa al mateix ritme de producció que abans de la covid-19".