Seat millora els resultats. La companyia que presideix Wayne Griffiths va reduir un 93,7% les pèrdues operatives fins al setembre, fregant la rendibilitat, amb uns números vermells de només 10 milions d'euros en comparació dels 159 milions d'euros que va perdre el mateix període de l'any anterior, segons les dades publicades pel grup Volkswagen aquest divendres.
La firma de Martorell apunta que, sense comptar les despeses extraordinàries, hauria tancat els nou primers mesos de l’exercici amb un benefici operatiu de 393 milions d’euros. Les dades trimestrals donen un benefici operatiu de 87 milions d'euros, davant de la xifra negativa de 133 milions d'un any abans.
Seat indica que, durant el segon trimestre de l'exercici actual, va implementar una sèrie de mesures orientades a "ajustar l'estructura" de l'empresa que van motivar que el resultat operatiu continués sent negatiu en aquest període, malgrat la reducció significativa de les pèrdues.
Des de la companyia expliquen que aquestes xifres posen de manifest que es manté la tendència "positiva" iniciada el primer semestre de l'any gràcies a l'optimització en la gestió dels ingressos, incloent-hi el creixement de Cupra, i la millora en el mix de models i la reducció de costos.
La xifra de negoci de la companyia entre el gener i el setembre es va situar en 7.820 milions d'euros, fet que es tradueix en una pujada del 7,7% en la comparativa interanual, mentre que les seves vendes mundials van baixar un 25,4%, fins a 292.000 unitats.
Cupra contribueix a la millora dels resultats: des del gener ha matriculat prop de 110.000 vehicles
L'empresa va justificar aquesta disminució dels volums de matriculacions fins al setembre per l'escassetat global de semiconductors, tot i que va destacar la contribució de Cupra a l'augment dels ingressos.
Cupra va matricular 109.700 vehicles en tots els mercats en què opera des del mes de gener passat, cosa que representa un augment del 88,7% respecte a aquests mesos del 2021, contribuint "positivament" al benefici operatiu.
De cara al tancament del 2022, l'empresa confia tornar a recuperar la rendibilitat, ja que, segons la seva opinió, està en el "camí correcte" per fer-ho. "2022 és l'any del turnaround", van afirmar des de la marca.
"Seat està centrant encara més la seva atenció en diferents palanques –a gestió dels ingressos, així com les estructures de costos i eficiències– que construiran una estructura financera més sòlida i sostenible en el temps", van apuntar des de la firma.