Seat ha perdut 290 milions d'euros entre gener i setembre. Els resultats de l'automobilística contrasten amb els beneficis de 248 milions d'euros que va registrar durant el mateix període del 2019. A través d'un comunicat de la matriu, Volkswagen, l'empresa explica que la causa d'aquesta forta caiguda ha estat la crisi de la covid-19, que ha reduït els volums de producció considerablement.
Els ingressos de la marca també han caigut, un 31,5%, fins a arribar als 6.043 milions d'euros. I és que el nombre d'unitats matriculades ha estat un 30,3% inferior al de l'any passat. En total, s'han entregat 316.904 vehicles, en comparació amb els 454.800 de l'any passat. Tot i els resultats negatius dels nou primers mesos de l'any, Seat indica que el tercer trimestre ha notat una "millora significativa" pel menor impacte del coronavirus en el negoci.
Les pèrdues en els últims tres mesos han estat de 19 milions i les vendes han disminuït un 12,1%. De fet, el setembre ha estat el millor mes de la història de Seat pel que fa a vendes, amb una reactivació del mercat automobilístic després de mesos parat. Així, la marca ha superat el rècord de l'any passat en un 0,6% i ha entregat 43.500 unitats.
L'objectiu de l'empresa des que Wayne Griffiths va substituir Luca de Meo com a president de la firma és progressar en el mercat europeu. Els plans es reprendran quan la pandèmia ho permeti. De moment, Seat llança el nou Cupra Formentor i les versions híbrides del model León tant de Seat com de Cupra.