Seat ha revelat el seu primer vehicleelèctric 100%, el Mii electric, que arribarà a finals d'any -principis de 2020 a Espanya-, amb una autonomia de 260 quilòmetres segons el cicle de proves WLTP, i una velocitat màxima de 130 quilòmetres per hora. El responsable de desenvolupament de Vehicle i Xassís a Seat, Marcus Keith, ha explicat en roda de premsa que el cotxe està pensat per a entorns urbans i es començarà a fabricar a Bratislava (Eslovàquia) en el quart trimestre de 2019, alhora que obriran les prevendes a clients de Seat, previstes per a setembre.
El llançament va destinat tant a clients privats com a flotes i estarà acompanyat després d'altres models, com l'encara prototip Seat el-Born i les versions híbrides endollables del Tarraco i el León, així com del Cupra Formentor i el Cupra León.
Disseny i control remot
El model serà de cinc portes, mesurarà 3,56 metres de longitud i 1,64 d'amplària, la capacitat del maleter serà de 250 litres i comptarà amb llandes de 41 centímetres, la potència de motor serà de 83 CV i incorporarà una bateria d'ions de liti de 36,8 kW, que es carregarà amb CA de 7,2 kW fins al 80% en quatre hores, i amb CC de 40 kW al 80% en una hora.
Serà el primer model amb el sistema Seat Connect, que permet l'accés i la gestió del Mii electric per control remot a través d'una aplicació mòbil, amb la qual es podrà consultar les dades de conducció, la ubicació una vegada aparcat, l'estat de les bateries, les portes i les llums.
El cotxe s'ha desenvolupat a partir del projecte pilot d'ús compartit dels prototips i-Mii, un parc mòbil de cinc Mii elèctrics per circular per Barcelona i que utilitzen més de 1.000 empleats de Seat Metropolis: Lab Barcelona i del Pier 01 de Barcelona Tech City.
El Mii de Gasolina, fins a juliol
El vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha explicat que la versió de gasolina del Mii -que també es fabrica a Bratislava- es deixarà de produir al juliol d'aquest any, i que el públic objectiu de la nova versió elèctrica seran els joves.
Griffiths també ha assenyalat que el Mii electric es comercialitzarà a tota Europa i ho farà com un dels vehicles elèctrics més assequibles del mercat en països com Alemanya, Països Baixos, Noruega, França, Espanya, Àustria, Regne Unit, Suïssa, Itàlia, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia i Suècia, encara que no ha revelat el preu.
En aquest sentit, el director de Seat a Noruega, Ole Kristian Agotnes, ha sostingut que esperen ser competitius al mercat noruec, on Seat ja compta amb una flota de 220 cotxes disponibles a través del sistema de carsharing Hyre.
Així mateix, el Mii electric serà el primer cotxe elèctric que Seat comercialitzarà a través de les plataformes de cotxe compartit a Madrid -mitjançant Respiro, que Seat va comprar fa un any i l'opera Xmoba- i Barcelona.
El nou cotxe elèctric ja es pot preservar per uns 100 euros, encara que la prevenda oficial no arribarà fins al setembre, quan es donarà a conèixer el preu final del vehicle, que també estarà disponible amb una modalitat de subscripció amb una tarifa mensual en determinats mercats.