• Empresa
  • Seat i els respiradors pendents de certificació

Seat i els respiradors pendents de certificació

L'automobilística espera l'homologació de l'Agència Espanyola de Medicaments

Seat fabrica respiradores para los enfermos de coronavirus. | EP
Seat fabrica respiradores para los enfermos de coronavirus. | EP
Redacció / EP
Barcelona
02 d'Abril de 2020
Act. 02 d'Abril de 2020

Seat està preparada per iniciar "immediatament" la producció en sèrie del respirador assistit una vegada rebi l'homologació per part de l'AgènciaEspanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, segons han explicat des de l'empresa d'automoció amb seu a Martorell (Barcelona). Precisament aquest dijous, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat que l'automobilística produirà 300 equips de respiració invasiva al dia per augmentar la seva disponibilitat en l'atenció a pacients greus ingressats per coronavirus.

 

Illa ha afegit que la companyia està pendent de rebre la certificació d'aquests equips per part de les autoritats sanitàries en relació a la seguretat elèctrica i als test electromagnètics, de manera que es garanteixi la qualitat del producte. Actualment, Seat ha detingut temporalment l'adequació de la línia de producció del prototip de respirador assistit a l'espera d'aquesta homologació.

"Estem mantenint una relació molt fluïda amb les autoritats sanitàries, que estan fent tot el possible per accelerar el procés d'homologació", han explicat les mateixes fonts, que han assegurat que una vegada es validi el prototip, desenvolupat en col·laboració amb l'empresa Protofy.XYZ, la companyia iniciarà immediatament la producció en sèrie del respirador.

 

Seat fabricarà aquests respiradors assistits amb el motor adaptat dels eixugaparabrises dels seus vehicles, un dels elements més demandats en l'actualitat pels hospitals per lluitar contra la pandèmia, i per a això ha d'adequar la seva línia de producció per assemblar els respiradors on abans es muntaven parts del Seat León.

Cada respirador compta amb més de 80 components electrònics i mecànics, com a engranatges impresos a Seat, eixos de caixes del canvi i el motor adaptat d'un eixugaparabrises. Uns 150 empleats de diferents àrees de la companyia han treballat en la producció del model final d'aquests respiradors després de fer 13 prototips diferents.