La planta de Seat a Martorell ha instal·lat dos robots col·laboratius i amb un sistema de visióartificial que treballen en la part inicial de la cadena de muntatge i que són els encarregats de posar a la porta el nom dels models Ibiza i Arona, sense aturar el procés i compartint espai amb els operaris.
Segons explica l'automobilística, els dos robots, situats a banda i banda de la línia, col·loquen dos tipus de lettering: el del costat esquerre selecciona i col·loca els noms Ibiza i Arona en funció de quin d'aquests models passi per la línia, mentre que el del costat dret s'encarrega de situar les sigles FR dels vehicles que tinguin aquest acabat.
Tots dos estan dotats d'una mà dissenyada per agafar els diferents tipus de lletres mitjançant la succió per ventoses, retirar el paper posterior protector, adherir-les al cotxe, treure el protector davanter i llençar-lo a un contenidor per reciclar-lo. A més, compten amb un sistema de visió artificial que fan servir per dur a terme un ajust de la posició amb el qual s'absorbeixen desviacions. Tot això mentre el vehicle avança per la línia de muntatge.
La instal·lació està equipada amb un encoder o dispositiu de control que li permet adaptar-se a qualsevol canvi de velocitat de la línia, i tot sense necessitat de tenir cap tancat que separi els robots de les persones que treballen a la zona.
"A Seat avancem en pas ferm per col·locar-nos a l'avantguarda de la innovació. Els robots col·laboratius ens permeten ser més flexibles, més àgils i més eficients, i suposen una mostra més de la nostra aposta per seguir sent un referent en la indústria 4.0", ha destacat el director de la fàbrica de Martorell, Rainer Fessel.
Segons Seat, compartir el mateix espai de treball és, entre d'altres, el factor diferencial dels robots col·laboratius enfront dels industrials. La planta barcelonina compta amb més de 2.000 robots industrials que es troben en constant moviment. Totes aquestes novetats conviuen amb els 8.000 treballadors de la fàbrica, que poden arribar a produir 2.400 vehicles cada dia, la qual cosa suposa un cotxe cada 30 segons aproximadament.