El segon ERTO de Seat

La companyia preveu presentar l'expedient per causes organitzatives un cop reprengui la producció de cotxes

L'entrada a la fàbrica de Seat a Martorell | Cedida
L'entrada a la fàbrica de Seat a Martorell | Cedida
ACN
Barcelona
17 d'Abril de 2020

Seat prepara un segon ERTO que pot afectar uns 11.000 treballadors, segons han confirmat fonts sindicals i de l'empresa. Aquest segon expedient s'aplicarà un cop es reprengui la producció de cotxes, prevista inicialment per al 27 de maig, tot i que és una data que l'empresa encara no té tancada.

A diferència de l'ERTO que està en vigor actualment, i que és per causa de força major, el proper serà per raons organitzatives. L'expedient afectarà al personal de producció perquè les mesures de prevenció i protecció que caldrà aplicar pels protocols contra el coronavirus dificultaran arribar als nivells de fabricació habituals a la planta de Martorell. Empresa i sindicats tenen previst començar a negociar l'ERTO aquest dilluns.

La direcció de Seat ha comunicat als sindicats els seus plans per negociar un segon ERTO aquest divendres. El motiu, segons ha dit l'empresa, és que "mentre que les mesures acordades de prevenció i protecció per velar per la salut dels empleats estiguin en vigor, no es podran recuperar els nivells de producció previs a la crisi de la covid-19".

L'automobilística diu que l'ERTO s'aplicarà "de forma gradual" i amb les mateixes condicions econòmiques que l'actual, és a dir, complementant la prestació de desocupació fins al 80% del sou de cada empleat. La xifra d'afectats per la suspensió temporal de contracte s'anirà reduint "a mesura que s'incrementi el volum de producció", amb una durada màxima de l'ERTO de vuit setmanes.