El nou Seat Tarraco ja és una realitat. El primer Seat amb un nom de poble català, tot i que en llatí i tot i que no parlarà català. Aquest dimarts la marca automobilística ha presentat a Tarragona, enmig d’una gran expectació, el SUV més gran de la marca. El nou vehicle ha estat dissenyat i desenvolupat a les instal·lacions de la companyia a Martorell i produït a Wolfsburg (Alemanya). Arribarà a la xarxa de concessionaris al començament d’any i la seva prevenda s’iniciarà al desembre. El president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat que el Tarraco serà el seu “nou emblema” i que cobrirà un segment de mercat en el qual ara quedaven curts: “el cotxe principal de la família”. En plena expansió del mercat SUV, Seat estima que el Tarraco promourà encarà més el seu creixement, amb uns preus d’entre 30.000 i 40.000 euros. De fet, entre els mesos de gener i agost les vendes de l’empresa automobilística han crescut un 22% arreu del món.
Tarragona, la primera ciutat catalana que dona nom a un vehicle de la marca Seat, ha estat l’escenari escollit per presentar el Tarraco, el que ja és el turisme més gran de la marca. Amb aquest nou model tot camí, l’empresa automobilística rebla la seva ofensiva pels vehicles SUV, juntament amb l’Ateca i l’Arona, i deixa entreveure el futur llenguatge de disseny dels nous models, basats en “elegància i esportivitat”.
Segons ha assenyalat el president de Seat, Luca de Meo, el Tarraco atraurà nous clients, fomentarà la imatge de la marca i tindrà una repercussió important sobre els beneficis, atès que es tracta d’un model amb una altra contribució financera. “Serà el nou emblema de la marca”, ha afirmat el dirigent de l’empresa, qui també s’ha mostrat convençut que podrà ser un “cotxe principal” per a moltes famílies.
En plena expansió del mercat SUV, Seat estima que el Tarraco contribuirà a seguir millorant els seus resultats. Fins al juny, els ingressos de la marca van ser un 63% més elevats respecte el mateix període de l’any passat. De fet, les vendes de l’empresa estan assolint xifres rècord i, en els vuit primers mesos de l’any, Seat va lliurar 383.900 vehicles arreu del món, un 21,9% més.
El nou SUV s’ha dissenyat amb versions de cinc o set seients disponibles. A hores d’ara es podrà adquirir el model de gasolina o de dièsel, amb motors de 150 i 190 cavalls, però en un parell d’anys la marca preveu llençar una versió híbrida del Tarraco. Més endavant, Seat també preveu oferir el màxim nivell d’equipament amb la versió ‘FR’, atès que ara només són possibles els tipus Style i Xcellence.
El nou Tarraco mesura 4,7 metres de longitud i 1,65 d’alçada, i estarà disponible en vuit colors. “El nou Tarraco impressiona positivament quan el veus per primera vegada gràcies a les seves excel·lents proporcions i el seu disseny, elegant però esportiu. Transmet la sensació d’orgull gràcies al caràcter assertiu del seu frontal, que assenyala com seran els Seat del futur”, ha afirmat el director de Disseny de la companyia, Alejandro Mesonero.
L’interior del vehicle està equipat amb el sistema ‘Digital Cockpit’ de Seat de 26 centímetres -10,25 polzades-, que permet personalitzar la informació que rep el conductor. A més, en la consola central, una pantalla de vuit polzades, els ocupants poden accedir a les múltiples opcions de connectivitat del vehicle. A més, incorpora per primera vegada la funció del control gestual, amb la qual es poden controlar algunes funcions amb un senzill moviment de la mà davant la pantalla.
Satisfacció de l’alcalde
Per la seva banda, l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, s’ha mostrat entusiasmat amb la presentació del nou vehicle i ha recordat que “ni amb tot el pressupost de l’àrea de promoció durant 15 anys” es podria pagar la campanya publicitària que suposa el Tarraco per a la ciutat. L’alcalde ha subratllat, a més, que l’esdeveniment de la companyia ha omplert els hotels de la ciutat durant diversos dies. Cal tenir en compte que més de 250 periodistes, molts d’ells internacionals, han assistit a l’espectacular presentació de la Tarraco Arena Plaça.
Cal recordar que Tarraco va ser el nom elegit per votació popular pels més de 140.000 participants en la fase final de la iniciativa endegada per la companyia per batejar el nou vehicle. El nom romà de Tarragona es va imposar a Aranda, Àvila i Alboran.
Polèmica pel català
Precisament, aquest dimarts la Plataforma per la Llengua ha denunciat que el Seat Tarraco no incorporarà el català al sistema multimèdia, segons han confirmat a l’entitat des del servei d’atenció al client de Seat. A més, la Plataforma ha afirmat que “segurament” els manuals d’ús tampoc incorporaran el català, “tot i ser obligatori per llei”.