Seat torna a reduir torns de producció per les noves restriccions motivades per la covid-19. Així ho ha avançat La Vanguardia i ho ha confirmat VIA Empresa, després que l'automobilística informés aquest dimecres als seus treballadors que suspenen tots els torns de cap de setmana fins a finals d'any i, a més, les vacances de Nadal per la línia 2 -la del León i Cupra Formentor- s'avançaran al 18 de desembre, dia en què aquesta línia quedarà aturada fins el 2021. A més, tampoc no es posarà en marxa demà divendres 13 de novembre.
Això representarà que Seat fabriqui 8.500 cotxes menys fins a finals d'any. De fet, la companyia ja va anunciar que ha perdut 290 milions d'euros entre gener i setembre.
Pel que fa a la línia 3, on es fabrica l'Audi A1, no hi haurà canvis, tot i que la línia ja funciona a mig gas. Portaveus de Seat asseguren que les restriccions als diferents països europeus estan dificultant l'arribada d'alguns components a diverses plantes. Per altra banda, afegeixen que les mesures de confinament a països com Regne Unit o França –que inclouen el tancament de concessionaris- tenen un fort impacte en la comercialització de vehicles. "La cadena de subministraments està més tensada respecte a l'estiu", apunten.
Des de l'empresa asseguren que la reducció dels torns de producció no comportarà un ERTO, sinó que s'utilitzarà la fórmula de parades tècniques o jornades de flexibilitat. De fet, portaveus de l'empresa recorden que els torns afectats són torns addicionals que s'havien afegit un cop la situació de la pandèmia es va normalitzar després de la primera onada. "Això ens ha permès ajustar els volums de producció sense fer canvis entre setmana", comenten.