El 2018 hem conduït més cotxes Seat que mai. La marca ha tancat l'any amb 517.600 noves matriculacions, un 10,5% més que l'any anterior, aconseguint el volum més gran de vendes dels seus 68 anys d'història. A més a més, la dada suposa el sisè any consecutiu de creixement de Seat. Concretament, des del 2012 les vendes s'han incrementat un 60%.
Pel que fa a la fàbrica de Martorell, creix un 23,1% respecte a l'exercici de 2017, ja que el 2018 ha comercialitzat 25.300 automòbils arreu del món. L'increment de vendes es deu, en bona part, a l'èxit d'Arona. En el seu primer any complet de comercialització, s'han matriculat 98.900 d'aquest model de tot terreny urbà, i es converteix en el tercer més venut de la marca.
L'estrella de la marca, però, segueix sent el Seat León, ja que, malgrat un lleuger descens del 6,8% en les vendes, se n'han matriculat 158.300 unitats. Respecte a l'Ibiza, se n'han venut 136.100 unitats, un 10,7% menys. Finalment, l'Ateca se situa en quarta posició amb 78.200 vehicles, un 0,6% menys.
El 2019 la companyia vol seguir creixent amb el Tarraco, que arribarà als concessionaris durant les pròximes setmanes, i començarà a comercialitzar el nou Arona TGI. A més, serà el primer any complet de vendes del Cupra Ateca.
Cupra també creix
La fil·lial de cotxes esportius de Seat, Cupra, també creix el 2018 i tanca l'any amb rècords de vendes. La marca ha augmentat un 40% els registres comercials i ha venut 14.300 vehicles més que el 2017.
La companyia atribueix el creixement a l'expansió pels cinc grans mercats europeus: Alemanya, 114.200 unitats, un 11,8% més que l'exercici anterior; Espanya, 107.800 cotxes, amb un13,2% d'increment; Regne Unit, que augmenta un 12% i se situa en les 62.900 unitats; França, que creix un 31,3% i registra 31.800 matriculacions; i, finalment, Itàlia on les vendes han augmentat un 10,9% i han venut 20.000 cotxes.