L'empresa automobilística espanyola Seat ha tancat el primer semestre del 2018 amb la xifra més elevada de vendes de la història de la companyia en una primera meitat d'any, amb 289.900 vehicles comercialitzats a tot el món, un 17,6% més que en el mateix període de l'exercici precedent. Segons dades publicades per l'empresa, amb aquest increment de més de 43.000 cotxes respecte el primer semestre del 2017 trenca el rècord que va registrar l'any 2000, quan va vendre 278.500 cotxes.
El juny, Seat ha matriculat 51.400 vehicles a tot el món, el que es tradueix en una progressió del 13,7% en comparació al mateix mes de l'any passat. Aquesta xifra també suposa el millor sisè mes de l'empresa en la història de la companyia, superant les 48.900 unitats que va lliurar el juny de l'any 2000.
Espanya ha liderat les entregues semestrals de la marca amb seu a Martorell (Barcelona) amb 62.200 cotxes, un 14,9% més, i amb el León i l'Ibiza com els models més venuts al territori nacional. L'han seguit Alemanya, amb 57.200 vehicles comercialitzats (+17,7%), i el Regne Unit, amb 35.900 unitats (+21,7%). França, amb 15.800 unitats, un 18,7% més, i Itàlia, amb 12.800 unitats, un 21,6% més, han tancat el top 5 de mercats en els quals Seat ha registrart un creixement més gran entre gener i juny.
"En el primer semestre del 2018, hem accelerat el creixement per sobre de les nostres expectatives inicials. Després de créixer gairebé un 15% l'any 2017, aquest any estem superant aquesta xifra gràcies a l'impuls del nou Arona", ha assenyalat el vicepresident Comercial de Seat, Wayne Griffiths.
A més, Griffiths ha subratllat que l'empresa espanyola té "confiança" a seguir amb la mateixa tendència durant la segona meitat de l'exercici, quan llançarà el Cupra Ateca i el Seat Tarraco. No obstant això, ha advertit que Seat també haurà d'afrontar, com la resta de fabricants, els possibles efectes de la nova norma d'homologació WLTP.