• Empresa
  • Silence planteja un ERTO que afectarà 300 persones

Silence planteja un ERTO que afectarà 300 persones

Amb aquesta mesura, el fabricant de motos assegura que vol fer front a la davallada de la demanda del mercat

Silence assegura que ha pres la mesura per fer front a la davallada de la demanda del mercat | ACN
Silence assegura que ha pres la mesura per fer front a la davallada de la demanda del mercat | ACN
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
22 de Febrer de 2024

Silence ha donat a conèixer que presentarà un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació fins al 30 de juny. El fabricant de motos assegura que ha pres la mesura per fer front a la davallada de la demanda del mercat. Fonts sindicals han apuntat que el fabricant de motos i nanocars té un problema d'excés d'estoc que obliga a presentar aquest expedient per reduir la càrrega de feina. En les seves comunicacions amb els treballadors, la companyia que dirigeix Carlos Sotelo ha defensat que el projecte no corre perill. Al seu torn, els sindicats han sol·licitat a l'empresa un pla industrial concret que garanteixi el futur del projecte i a les administracions que apostin per fomentar la mobilitat elèctrica. Silence és una de les empreses triades per substituir el fabricant japonès Nissan que va marxar de Catalunya el 2021.

 

El fabricant va ser l'únic dels nous ocupants dels terrenys de la Zona Franca que va estar a prop de complir els compromisos de contractació amb prop de 100 persones treballant a la planta per fabricar motos i bateries a finals del 2023. L'expedient podria comportar l'aturada de la producció de motos fins a principis de juliol. La paralització de les vendes ha coincidit amb l'arrancada més lenta de la producció del nanocar S04. En total, l'expedient afecta gairebé 300 persones, ja que no tots els empleats provenen de la reindustrialització de Nissan. "L'expedient no és una bona notícia, però demanem que sigui una oportunitat per resoldre els problemes amb el llançament del nou vehicle", ha dit Miguel Ruiz, secretari general de Sigen-Sir Usoc. Alhora, els sindicats demanen a les administracions que multipliquin els esforços per fomentar la mobilitat elèctrica entre els ciutadans i capgirar la situació actual del mercat.

L'espai que ocupa Silence, però, és molt petit en comparació amb el del Hub Tech Factory –liderat per QEV i Btech–, que encara no ha anunciat acords concrets amb clients per començar la producció. A principis de febrer, 600 extreballadors de Nissan van tornar a la planta de la Zona Franca i a la de Montcada i Reixac per iniciar un programa de formació finançada amb ajuts del Govern. D'aquesta manera, es volia donar temps per negociar i, alhora, evitar que els extreballadors de Nissan es quedessin sense ingressos un cop esgotades les prestacions d'atur. L'esperança del projecte rau en l'acord que s'està treballant amb la marca xinesa Chery, que podria fabricar fins a 50.000 cotxes de la marca Omoda a la fàbrica ubicada a la Zona Franca de Barcelona.

 

Si les converses amb Chery fructifiquen, es podrien contractar 150 persones en la primera meitat del 2024 i la mateixa xifra el segon semestre, unes 300 en total. Fa un any, Silence va posar en marxa un sistema de bateries extraïbles per subscripció que rebaixa un 40% el preu de la moto elèctrica. Amb aquest model, l'usuari no compra la bateria sinó que paga una subscripció mensual. La marca té la intenció de tenir entre cinc i deu intercanviadors de bateries a Barcelona i a Madrid. La majoria d'ubicacions seran als concessionaris de Silence, però també s'està treballant amb algunes gasolineres i aparcaments de l'empresa de serveis municipals BSM per situar-hi estacions d'intercanvi.