• Empresa
  • Silence produirà un cotxe elèctric abans de l'estiu

Silence produirà un cotxe elèctric abans de l'estiu

L'empresa catalana espera fabricar el vehicle a la planta de Montcada i Reixac que Nissan deixarà les properes setmanes i que Silence aspira a ocupar

El conseller d'Empresa, Roger Torrent, a la presentació del nou vehicle elèctric de quatre rodes de Silence | Cedida
El conseller d'Empresa, Roger Torrent, a la presentació del nou vehicle elèctric de quatre rodes de Silence | Cedida
ACN
Barcelona
21 d'Octubre de 2021

Silence ha presentat el seu nou vehicle elèctric de quatre rodes, l'S04, que té previst començar a fabricar abans de l'estiu. Aquesta és la previsió amb la que treballa l'empresa però el conseller delegat de la companyia, Carlos Sotelo, ha avisat que dependrà de l'evolució de la crisi de subministrament dels microxips. El cotxe elèctric tindrà dues versions i el preu serà d'entre 7.500 i 12.000 euros sense la bateria, tot i que no és definitiu. El cost final s'establirà en funció de la disponibilitat i el preu de les matèries primeres, que poden encarir la producció. 

Així ha passat amb les motocicletes, tot i que Sotelo ha explicat que no s'ha repercutit aquest augment del cost al client final. Una de les versions del nou vehicle serà per a conductors sense carnet, amb una potència equivalent a la d'un ciclomotor. El motor serà d'11,2 kWh i la velocitat màxima, de 45 quilòmetres per hora. La segona versió sí que requerirà permís de conduir i arribarà a una velocitat de 90 quilòmetres per hora, amb una bateria de 14 kW. 

L'objectiu és que aquests cotxes petits vagin substituint els vehicles que circulen actualment per les ciutats. En el cas de l'S04, és un vehicle compacte de dues places de 2,33 metres de llarg i 156 centímetres d'ample, i es podria estacionar en una plaça i un terç d'aparcament de moto, segons el conseller delegat de la companyia. La previsió el primer any és fabricar menys d'un miler d'unitats, amb l'objectiu de "testejar" el mercat, tot i que Sotelo estima que la producció arribi fins a unes 30.000 unitats anuals d'aquí cinc anys. 

El mateix Sotelo i el president d'Acciona, José Manuel Entrecanales, han estat els encarregats de descobrir el nou vehicle. En un principi, es fabricarà a la seu de l'empresa, a Sant Boi de Llobregat. Tot i així, les previsions són que més endavant es produeixi a Montcada i Reixac, si Silence és l'escollida per ocupar les instal·lacions que deixarà Nissan en poques setmanes. Per a Sotelo, la nau de Montcada és la que "s'ajusta" per superfície i dimensions, segons ha comentat en declaracions als mitjans.

El nou cotxe de Silence es vendrà sense bateria i l'usuari tindrà l'opció d'acollir-se, si ho decideix, a una quota mensual d'uns 15 o 20 euros per fer ús dels intercanviadors de bateries que l'empresa espera poder instal·lar els propers tres anys a Barcelona i Madrid. Cada vehicle disposarà de dues bateries com les de les motos i una autonomia de més de 120 quilòmetres i els conductors podran canviar-ne una de buida per una altra de plena en els intercanviadors. Les ubicacions dins la ciutat encara s'han de concretar. A la capital catalana, on aviat es començarà una prova pilot, se n'instal·laran tres i a Madrid, quatre.

L'acte de presentació del nou vehicle i de l'intercanviador de bateries també ha servit per inaugurar la nova seu de la marca al centre de Barcelona i ha comptat amb la presència del conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, i la tinenta d'alcaldia a l'Ajuntament de Barcelona Janet Sanz. Torrent ha destacat que la transició cap a la mobilitat verda obre un "ventall d'oportunitats des del punt de vista econòmic, tecnològic i social" i ha comparat el procés de transformació de la indústria de l'automoció i la mobilitat amb l'arribada de Henry Ford. "Allò no va suposar només un canvi en la transformació del cotxe sinó que va transformar les ciutats i el món", ha subratllat Torrent. Per la seva banda, Sanz ha indicat que empreses com Silence són referents i que la seva proposta encaixa amb el model de superilles de la ciutat perquè aposta pel dret a la mobilitat i a la salut.